Skip to main content
Antwoord

Download failed na update bij KPN Veilig

• October 27, 2025
  • 5 reacties
  • 71 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Vanuit KPN Veilig krijg ik de melding “Antivirus database out of date”, klik ik vervolgens op update dan zie ik bij Update history eerst processing en op het eind Download failed, zie afbeelding.

Ik heb al een keer herinstallatie gedaan. Wat nu?

Beste antwoord door Chrysogonus

Beste Thomas, intussen nog een ingeving gekregen: er blijkt een conflict te zijn met Acronis Cyber Protect (van Argeweb), dit programma is nodig voor backup-online en blijkt dus ook iets te doen met beveiliging wat, waarschijnlijk, conflicteert met F-secure, ik ga hiermee verder bij Argeweb. Dank nog voor je bericht. Met vriendelijke groet, Clemens

5 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Chrysogonus, dat is ook niet de bedoeling natuurlijk. Heb je je PC ook al even herstart? Anders dan dat of het later nog eens proberen heb ik hier niet direct een oplossing of verklaring voor

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 29, 2025

Hallo Thomas, heb intussen contact gehad met helpdesk van xs4all die hebben uitgebreid meegekeken, het probleem werd niet duidelijk, intussen (opnieuw) herinstallatie gedaan dit keer na eerst gebruik van F-secure removal tool. Net gecontroleerd en het probleem is er nog steeds. Wat nu? Met vriendelijke groet, Clemens

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • October 29, 2025

Beste Thomas, intussen nog een ingeving gekregen: er blijkt een conflict te zijn met Acronis Cyber Protect (van Argeweb), dit programma is nodig voor backup-online en blijkt dus ook iets te doen met beveiliging wat, waarschijnlijk, conflicteert met F-secure, ik ga hiermee verder bij Argeweb. Dank nog voor je bericht. Met vriendelijke groet, Clemens

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah goeie inderdaad, dit soort programma's zitten elkaar vaak ik de weg. Bedankt voor je terugkoppeling ​@Chrysogonus!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 6, 2025

Hierbij nog een belangrijke aanvulling: probleem is opgelost door URL filtering uit te zetten binnen Cyber Protect via Argeweb webconsole, verwarrend is dan wel dan het een paar minuten kan duren voordat dit verwerkt is (‘component uninstallation’), m.a.w. download door F-secure lukt nog niet meteen nadat URL filtering is uitgezet, na een paar minuten werkt F-secure weer wel.