Eigen website niet te bereiken via de KPN Thuis aansluiting
We zijn net over op glasvezel een van KNP en hebben gisteren een webshop en domein aangevraagd voor ons bedrijf.
Kan m'n eigen (lege) website niet eens openen via KPN, zou niet veilig zijn? We hebben een SSL certificaat erbij.
Wat kan er in vredesnaam mis zijn dat een domein wat een dag oud is nu al geblokkeerd is? Is nog geen bezoeker die het kent en er kan nog helemaal niks gedaan worden.
Kan site nu alleen niet testen via vaste aansluiting, op mobiel enzo werkt het wel (geen KPN)
Dit issue heeft niets met http of https te maken en www mag je altijd weglaten, dat is de default.
Hier zal KPN aan de bak moeten en helaas komen dergelijke onterechte blokkades te vaak voor en dat is schadelijk voor de reputatie en betrouwbaarheid van diensten als KPN Veilig.
Dus iedereen met KPN Veilig of F-secure kan die site nu niet bereiken, wjb?
Dus iedereen met KPN Veilig of F-secure kan die site nu niet bereiken, wjb?
Klopt en dat is mijns inziens een zeer kwalijke zaak vooral omdat dat omzet kan kosten.
Had het niet te maken met het ontbreken van DNSSEC? Staat dat wel aan op je domein?
Draai je overigens je site via je eigen internet aansluiting, of doe je dit via een hoster? Even benieuwd.
KPN Extra Veilig is toch een onderdeel van zakelijk internet, wat heeft het dan te maken met F-Secure, voorheen KPN Veilig???
Oh nou. Hoe het tegenwoordig ook zit. Ik blijf het overbodige shit vinden. En iedere keer dit soort topics opleveren. Zegt genoeg, lijkt me.
Hi @Arnold_L en welkom bij de KPN Community!
Inderdaad niet handig dat dit geblokkeerd wordt. Ik ga mailen met een collega van de KPN Veilig afdeling hierover, hopelijk is het dan snel rechtgezet!
Wat een mooie website trouwens! Jullie zitten ook nog eens in Groningen. Net als ons team! Ik zal de motorrijdende moderators binnen ons team ook de website doorsturen.
Mocht ik wat horen van mijn collega over de blokkade dan laat ik het je direct weten.
@Arnold_L dat je website geblokkeerd is ondanks dat die nog niet zo oud is, is verklaarbaar. Er is bij jouw website sprake van sharedhosting. Hierbij staan er op 1 server en 1 ip adres meerdere websites. In jouw geval zijn dat er ruim 28000. Als 1 van deze sites in het (recente) verleden "rare”dingen gedaan heeft. Zoals b.v. het versturen van spam hacking activiteiten, het hebben van een phising pagina. dan wordt, door beveiligingssoftware niet alleen het domein van het boefje geblokkeerd maar ook het ip adres van de server.
Gezien de grote hoeveelheid ongein die er op het internet plaats vind (in q3 2023 bv zijn er 932923 phising websites gevonden en dit jaar bleek 45% van het mailverkeer spam te zijn) , zijn dit soort lijsten helaas een noodzakelijk kwaad. Dat er bij shared hosting dan ook onschuldige sites geblokkeerd worden is helaas een onvermijdbaar neven effect. Dit valt de beheerders van deze lijsten niet te verwijten je moet hiervoor bij de hosting provider zijn. Die moet beter monitoren van zijn klanten aan het doen zijn en ingrijpen bij wangedrag.
Helaas zijn er geen cijfers van maar gezien het beperkte aantal klachten zou ik het feit dat er incidenteel valse positieven zijn niet la argument willen gebruiken om dit soort diensten dan maar uit te zetten.
Als ik naar jouw site zoek dan kom ik op sites die dit soort verdachte/ongewenste activiteiten bijhouden en in tenminste 1 blacklist inderdaad het ipadres van de server voor jouw website tegen.
Extra veilig internet is een dienst die hoort bij KPNeen internet verbindingen. Deze maakt gebruikvan de database van Fortigate. Bij Fortigate kan je een check doen of jouw domein of ip adres van je site geblokkeerd worden. Als ik die check nu doe blijkt er geen blokkader actief te zijn.
Het lijkt erop dat dit ipadres recent van deze lijst verwijderd is. Mogelijk is jouw site voor jou inmiddels bereikbaar.
Hoi
bedankt allemaa@Sanne van KPN de normale website heeft mijn vrouw in elkaar gezet en sleutelt daar zo nu en dan nog aan om hem te verbeteren.
Mijn vrouw heeft in de tussentijd ook niet stil gezeten voor de shop en heeft een aanvraag gedaan om de website toe te staan en uitleg gegeven over het hoe en waarom. Inmiddels is deze dus benaderbaar ondanks EVI van KPN!
Bedankt @eagle3824 voor je uitgebreide uitleg!
Yesssssss Super dat het gelukt is! Complimenten aan je vrouw, fijn dat ze dit heeft kunnen oplossen.
Inderdaad bedankt voor de uitgebreide uitleg @eagle3824! Ook weer wat geleerd.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.