Skip to main content
Beantwoord

ESET Netprotect Go App niet beschikbaar in Nederland?

• February 4, 2026
  • 28 reacties
  • 182 keer bekeken

Goedemorgen, 

In de MijnKPN app kun je de ESET instellingen beheren.

Nu staat er het volgende in de app:

Je kunt blijkbaar apparaten koppelen aan ESET Netprotect Go. 

Dit is compleet nieuw voor mij aangezien ik ervan uitging dat ESET een extra instelling op het modem was om verkeer te blokkeren.

Hoe dan ook, ik heb geprobeerd om de ESET Netprotect Go-app te installeren voor extra functionaliteiten.

Echter, deze app is helemaal niet te installeren in Nederland(zie screenshot).

KPN, kunnen jullie eenduidige informatie geven over de functionaliteiten en het gebruik van ESET en de ESET Netprotect Go-app?

Beste antwoord door Erik van KPN

Het klopt dat de ESET NetProtect Go app niet beschikbaar is. Als het goed is, is de melding nu ook weer verdwenen.

Aan de kant van ESET is afgelopen week een update doorgevoerd waarbij per abuis een instelling geactiveerd is die we normaal uit hebben staan. Daardoor werd deze melding zichtbaar. We hebben dit nu weer uitgezet. 

28 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 4, 2026

Beste ​@DTJO voor het gebruik van Eset Thuis via KPN is er totaal geen app nodig.

Je meldt je aan bij Eset thuis en ieder apparaat dat verbinding maakt met jouw thuisnetwerk is automatisch beschermd zonder extra benodigde software c.q. app.

Zie onderstaande link voor aanvullende info:

Succes

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 4, 2026

Heb je iets aan de app “ESET HOME”? 

• Auteur
  • Topper
  • February 4, 2026

@JanD  Bedankt voor je antwoord!

KPN geeft zelf aan dat je de ESET Netprotect Go-app moet/kan downloaden.

Ik weet dat ESET vanaf het modem werkt, maar KPN communiceert niet duidelijk.

Waarom adviseren ze de ESET Netprotect Go-app?

@Noordzee De ESET Home app geeft geen optie om in te loggen met de KPN credentials. Deze is voor de KPN klant niet bruikbaar. Maar bedankt voor het meedenken 😉

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 4, 2026

KPN geeft zelf aan dat je de ESET Netprotect Go-app moet/kan downloaden.

Waar staat dat ​@DTJO , kun je een link geven?

Ik geloof dat ik het begin te begrijpen.

Voor mobiel buiten de deur (dus geen wifi) werkt Eset Thuis niet. Daarvoor kun je de gratis licentie KPN Veilig gebruiken, is een onderdeel van F-Secure, met een KPN-laagje er overheen.

• Auteur
  • Topper
  • February 4, 2026

@JanD Staat in de screenshots uit mijn originele post.

• February 4, 2026

@JanD Staat in de screenshots uit mijn originele post.

Het bovenste plaatje wat jij laat zien is volgens mij niet de MijnKPN app.... toch?

• Auteur
  • Topper
  • February 4, 2026

@Marlon92 Dit is de sectie van ESET in de Veiligthuis omgeving van KPN.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 4, 2026

Die app schiet dan zijn doel voorbij, het heet niet voor niets Eset thuis, met de nadruk op thuis.

Ik ben benieuwd naar de reactie van KPN

• Auteur
  • Topper
  • February 4, 2026

Die app schiet dan zijn doel voorbij, het heet niet voor niets Eset thuis, met de nadruk op thuis.

Ik ben benieuwd naar de reactie van KPN

Exact!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 4, 2026

Het is trouwens vreemd dat je Eset thuis gebruikt en er geen enkel apparaat mee verbonden is volgens de screendump, dan lijkt het er op dat jouw mobiel niet via de wifi van het thuisnetwerk verbonden is. ​@DTJO 

• Auteur
  • Topper
  • February 4, 2026

Het is trouwens vreemd dat je Eset thuis gebruikt en er geen enkel apparaat mee verbonden is volgens de screendump, dan lijkt het er op dat jouw mobiel niet via de wifi van het thuisnetwerk verbonden is. ​@DTJO 

Dat was voorheen ook nooit het geval. Want alle apparaten in mijn wifi netwerk zouden automatisch gekoppeld moeten zijn. Maar de app suggereert nu dat je maximaal 5 apparaten kunt koppelen (0 van 5).

Daarom is het ook verwarrend.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 4, 2026

KPN veilig kent een maximum van 5 licenties gratis, ik denk dat er van alles door elkaar gegooid wordt.

Als je ook KPN veilig geïnstalleerd hebt, verwijder dat dan volledig,  nu is het een grote warboel,  Eset thuis kent namelijk geen app, KPN veilig wel.

@DTJO 

• Auteur
  • Topper
  • February 4, 2026

KPN veilig kent een maximum van 5 licenties gratis, ik denk dat er van alles door elkaar gegooid wordt.

Als je ook KPN veilig geïnstalleerd hebt, verwijder dat dan volledig,  nu is het een grote warboel,  Eset thuis kent namelijk geen app, KPN veilig wel.

@DTJO 

Ja en ik heb dus een geupgrade pakket van 15 F-Secure licenties. Dus het aantal van 5 komt dus ook niet overeen. 

Ik denk dat KPN het zelf ook niet meer weet. Dus ik hoop dat iemand van KPN hier naar kan kijken.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 4, 2026

Beste ​@DTJO met Eset voor thuis is KPN-Veilig in feite overbodig voor thuis en betaal je onnodig veel aan licentiekosten.

Eset  is ook simpeler te beheren, je hoeft niets te installeren terwijl je met KPN Veilig op ieder geschikt apparaat een licentie moet installeren en kan dus ook niet eens de volledige lading voor thuis dekken, hetgeen Eset wel kan zonder installatie.

Voor buiten de deur heb je KPN Veilig eigenlijk niet nodig.

Bij Apple producten zit al ingebpouwde beveiliging en bij Android ook, via Google en andere standaard Android instellingen per merk mobiel.

• Auteur
  • Topper
  • February 4, 2026

@JanD Dank je wel voor de uitleg.

Ik gebruik ESET voor het blokkeren van bepaalde content op mijn thuiswerk. Dit kan niet met F-Secure.

F-Secure gebruik ik voor on-device beveiliging. Iets wat ook ingebakken zit in het toestel, maar ik gebruik dit als extra laag.

Neem niet weg dat KPN op dit moment zeer onduidelijk is over de producten die ze aanbieden op het gebied van security. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 4, 2026

In mijn optiek ‘overkill’ dus met het grote risico dat dingen elkaar gaan tegenwerken ​@DTJO 

Als ik jou was zou ik alles wat met huis via wifi verbonden is ontdoen van KPN Veilig, lees F-secure.

Tevens ESET even ontkoppelen en met een schone lei Eset heractiveren, dan zijn volgens mij alle, zo niet de meeste problemen voorbij.

Het is nu allemaal driedubbelop.

• Auteur
  • Topper
  • February 4, 2026

@JanD Hoewel ik het (deels) eens ben met je conclusie dat dit driedubbele is, ben ik wel van mening dat KPN aan dient te geven wat de dienst precies is en waarom er door KPN wordt aangegeven dat ik een app kan/moet installeren die helemaal niet kan worden geïnstalleerd in Nederland.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 4, 2026

Op de eerder genoemde link binnen de kennisbank wordt toch genoeg beschreven wat de betreffende programma's beogen?

Hier nogmaals een link naar de kennjsbank met allemaal onderwerpen aangaande online veiligheid:

https://community.kpn.com/kennisbank-veilig-online-152

Succes.

• Auteur
  • Topper
  • February 4, 2026

Op de eerder genoemde link binnen de kennisbank wordt toch genoeg beschreven wat de betreffende programma's beogen?

Hier nogmaals een link naar de kennjsbank met allemaal onderwerpen aangaande online veiligheid:

https://community.kpn.com/kennisbank-veilig-online-152

Succes.

Ja maar waarom staat er dan dat ik een app moet/kan downloaden die helemaal niet bestaat in Nederland.

Volgens mij is het niet zo moeilijk en moet KPN die ESET functies gaan bekijken in de portal.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 4, 2026

In die link binnen de kennisbank staat dat nergens.

Dat staat alleen binnen de screendump van je mobiel die niet eens met Eset verbonden is, maar met het mobiele netwerk van KPN.

Als je de mobiel op wifi thuis zet en je logt weer in in MijnKPN, krijg je dan hetzelfde te zien, volgens mij niet. ​@DTJO 

• February 4, 2026

Gebruik je wel de Experiabox of KPN Box? Deze staat gewoon op standaard instellingen? Geen aangepaste DNS servers ofzo?

• Auteur
  • Topper
  • February 4, 2026

In die link binnen de kennisbank staat dat nergens.

Dat staat alleen binnen de screendump van je mobiel die niet eens met Eset verbonden is, maar met het mobiele netwerk van KPN.

Als je de mobiel op wifi thuis zet en je logt weer in in MijnKPN, krijg je dan hetzelfde te zien, volgens mij niet. ​@DTJO 

Ik ben verbonden met de KPN Wifi.

Ik bel morgen wel met KPN, want we komen niet echt verder zo.

Screenshot is gemaakt terwijl ik verbonden was met de KPN Wifi.

In de MijnKPN app staat een knop naar de het ESET portaal.

In dit ESET portaal zie ik wat jullie in het screenshot zien staan.

Daarin staat duidelijk dat ik een applicatie moet downloaden genaamd ESET Netprotect Go.

Deze applicatie bestaat niet in de Nederlandse Appstore.

Dus ​@KPN waarom zou ik deze app moeten downloaden volgens jullie?

Ik zie de reactie van @KPN graag tegemoet.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 5, 2026

Hallo ​@DTJO ben je nog wat wijzer geworden bij KPN?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • February 5, 2026

Hey ​@DTJO, dit is inderdaad wat verwarrend. Ik vermoed dat je via de telefonische collega's ook niet heel veel wijzer wordt. Ik ga dit eens even voor je navragen. 

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • February 6, 2026

Hey ​@DTJO, dit is inderdaad wat verwarrend. Ik vermoed dat je via de telefonische collega's ook niet heel veel wijzer wordt. Ik ga dit eens even voor je navragen. 

Dank alvast ​@Erik van KPN want ik loop tegen precies de zelfde omissie aan:

Heb Eset Thuis en 5 F-Secure in gebruik. Toch zegt ook mijn Eset dat 0 van 5 apparaten gekoppeld zijn en de aangegeven koppelwijze (download en installeer de ESET NetProtect Go-app) werkt niet. Zijn mij 5 apparaten met F-Secure nu wel of niet gekoppeld. 

Probeer ik te een nieuw apparaat te koppelen zoals gevraagd dan zegt KPN: 

Misschien is deze bijdrage een dubbeling in de vraagstelling, maar het onderstreept wel een zekere onduidelijkheid en tegenstrijdigheid in de functionaliteit en werking van de beveiligingssystemen.  

Update: De screendumps zijn gemaakt van mijn Chromebook die via Wifi verbonden is met mijn Fritz!Box.