Skip to main content
Vraag

Extra Veilig Mobiel, KPN Veilig en F-secure. Wat is het verschil?

• May 5, 2026
  • 5 reacties
  • 117 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+8

kpn mobiel veilig, kpn veilig en f secure., 3 beveiligingen, doen deze niet allemaal hetzelfde? Kpn mobiel veilig wordt gefinancierd uit een prijsverhoging van 1 euro op mobiel abonnement, maar is f secure niet exact hetzelfde en bovendien ook nog gratis. De uitleg in de email en via mijnkpn is niet volledig. 

5 reacties

• May 5, 2026

Beste ​@kevster je hebt F-Secure oftewel KPN Veilig, als je die software op de diverse apparaten installeert ben je via wifi en mobiele data beschermd.

Dan heb je nog E-Set beveiliging, dat is uitsluitend voor het thuisnetwerk, alle apparaten die verbinding maken met het thuisnetwerk, dus ook je mobiel, zijn beschermd en je hoeft dan geen software per apparaat te installeren.

Eerder heeft KPN ook KPN mobiel veilig geïntroduceerd voor, ik meen, €1,99 per maand en dat beschermd uitsluitend je mobiel als deze verbonden is met mobiele data en niet via wifi en over deze laatste is nu gedoe over.

Of het allemaal nuttig of overbodig is ga ik geen mening over geven, ik weet wel dat de bekende mobiele merken al ingebouwde beveiliging op hun mobiele toestellen hebben via Android en dat Google ook nog eens standaard ingebouwde (uitgebreide) beveiliging heeft, al of niet te activeren.

Hoe het bij Apple werkt weet ik niet, heb ik geen verstand van.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@kevster
Extra Veilig Mobiel is een extra beveiligde internetverbinding van KPN. Het is gebaseerd op een security-oplossing die is geïmplementeerd in het mobiele netwerk van KPN. Extra Veilig Mobiel werkt alleen zolang jij verbonden bent met het mobiele netwerk van KPN. (4G & 5G). Wil je ook extra beschermd zijn als jouw mobiele telefoon via WiFi verbonden is? Dat kan met de virusscanner van F-Secure. Deze virusscanner is echter alleen beschikbaar als je ook Internet klant bent bij KPN. 

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • May 5, 2026

@Jeroen van KPN Wordt de software van KPN Extra Veilig mobiel ook beheerd en ontwikkeld door KPN, of door een externe partij? De informatie van F-Secure en ESET is daar wel vrij duidelijk in, maar ik kon niks vinden over Extra Veilig Mobiel, dit is nergens te vinden. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 5, 2026

@Jeroen van KPN Wordt de software van KPN Extra Veilig mobiel ook beheerd en ontwikkeld door KPN, of door een externe partij?

Het is een combinatie tussen DNS en firewall. Waarschijnlijk hetzelfde product "Extra veilig” bij zakelijke klanten (om een website te deblokkeren moet men ook bij Fortiguard een aanvraag doen)

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

@Jeroen van KPN Wordt de software van KPN Extra Veilig mobiel ook beheerd en ontwikkeld door KPN, of door een externe partij?

Het is een combinatie tussen DNS en firewall. Waarschijnlijk hetzelfde product "Extra veilig” bij zakelijke klanten (om een website te deblokkeren moet men ook bij Fortiguard een aanvraag doen)

Extra Veilig Mobiel gebruikt een DNS-filter, webfilter en antivirusfunctionaliteit om je verbinding te beschermen tegen malware, ransomware en virussen en onveilige websites te blokkeren. Verder moet je inderdaad bij de website van Fortiguard als je van mening bent dat een website onterecht geblokkeerd wordt en deze moet worden gewhitelist.