Skip to main content

Sinds ongeveer een week of twee vraagt F-Secure bij heel veel websites om toestemming om de pagina te openen. Zelfs om het KPN Forum te bezoeken moest ik toestemming verlenen. Ik moet dan twee keer mijn wachtwoord invoeren. Dit gebeurt nu bij sites van verzekeraars, betaalsites als patreon, maar ook bij sites waar ik een account heb, zoals Firefox. Ik word hier gek van. Hoe kan ik deze instellingen aanpassen?
Het zou al schelen als ik maar één keer toestemming hoef te verlenen, en met vingerafdruk ipv wachtwoord.

Dat kan is natuurlijk knap irritant Mastek. Je hebt verder niets gewijzigd in de instellingen? Welke browser heb je in gebruik? Als je een andere browser test heb je deze problemen dan ook?


Hallo Remco_

Dank voor je reactie.

Ik heb geen instellingen gewijzigd aan Firefox. Enkel braaf de updates geïnstalleerd.

Ik zal het een tijdje proberen op Chrome. Zodra ik tegen een blokkering aanloop in Firefox, test ik of het in Chrome ook zo gaat.

Je hoort nog,

M


Dan hoor ik graag wat je bevindingen zijn! Bedankt voor de terugkoppeling!


Hoi Remco_,


Vandaag was ik op zoek naar een boek en gebruikte daarvoor de Google zoekmachine. Onder de zoekresultaten links naar bol.com, amazon.com en naibooksellers.nl. Alle worden geblokkeerd door F-Secure, zowel in Firefox als in Chrome. Zelfde resultaten bij een andere zoekmachine (DuckDuckGo). Deze ervaring komt overeen met eerdere ervaringen (die ik niet had gedocumenteerd).
Het zou fijn zijn als dit kon worden opgelost. F-secure add-on van mijn browsers gaat voorlopig uit. ❌


Hoi  @Maszek 

 

Jouw probleem lijkt op het probleem in dit topic:

 

Probeer eens of het bij jou ook helpt om in KPN Veilig de Advertentieblokkering uit te zetten:

 

 


Ik heb de advertentieblokkering in KPN Veilig uitgezet en opgeslagen maar de advertentieblokkering blijft aanstaan.

KPN-V blokkeert ditmaal een link naar Microsoft.com, onder deze vermelding:

De categorie betreft “winkelen en veilingen”. Heeft dat wel met advertentieblokkering te maken?


Nog zo'n site die geblokkeerd wordt (via google): https://www.nsinternational.com/nl/
Totaal onnodig!


Kan me herinneren dat ik een jaar geleden hier ook last van had en daarom veilig browsen uit had gezet.

Omdat ik de Brave browser gebruik die een veel betere blocklijst heeft, word ik niet gestoord.


Ik moet dan twee keer mijn wachtwoord invoeren.

Welk wachtwoord?


Ik moet dan twee keer mijn wachtwoord invoeren.

Welk wachtwoord?

Het (beheerders)wachtwoord van mijn Mac


Aangezien er geen schot is deze zaak zit, heb ik de F-Secure browser extensie gerapporteerd bij Mozilla, met de suggestie om hun whitelist-instellingen na te laten kijken. Ik zal dit blijven herhalen totdat het resultaat oplevert.


F secure blokkeerde de sms jes van mijn bank.  Kan ik dat instellen, whitelisten


Hoi Jaap. Je hebt KPN Veilig dus draaien op een mobiel toestel? Om welke bank en voor een type toestel gaat het dan exact? 


Het toestel maakt niet uit de bank is Knab

 


Hallo Remco, nog wat er komt ook geen melding of zo,  er komt niets. Andere controle sms van derden komt wel gewoon door.


Ik zie hier bovenin een instellingenpagina voor f-secure, die zie ik nergens.


Vreemd. Als je F-Secure uitschakelt komen de sms'jes wel binnen? 


Inderdaad,

1 jaar geleden wisten beide partijen het al maar hebben niets ondernomen.

dwz kpn verklaarde mij ja dat is een lastig probleem


Waarom gooi je KPN Veilig dan niet gewoon van jouw apparaten af?


omdat hij op de pc uitstekend werk zonder reclame.

op de telefoon is ie natuurlijk af.