Skip to main content
Beantwoord

F-Secure installeren op Samsung A55 telefoon lukt niet

• February 24, 2026
  • 4 reacties
  • 66 keer bekeken

F-secure werkt al succesvol op een IOS ipad en iphone. Ik kan dus nog 3 apparaten beveiligen.

Nu wil ik ook F-secure instellen op een Samsung A55 met android 16, maar dit lukt niet. Bij de vraag : wilt U op dit toestel installeren, komt er een melding op de app te installeren uit de app store. Terwijl ik al lang de app heb geïnstalleerd uit de play store.

Het lijkt of er alleen Safari protection geïnstalleerd kan worden. Dat gaat natuurlijk niet met een Samsung.

KPN veilig app al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, wederom lukt het niet.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hey ​@Jumbo. Lastig dat het installeren van F-Secure wat moeilijk gaat op jouw Samsung telefoon. 

Zelf heb ik ook even de stappen doorlopen om het op een Android toestel te installeren. Dan kom ik bij het moment uit dat het toestel aangeeft: Installeren vanuit de app store. Als je daar dan op klikt, dan ga je als het goed is naar de Play Store. Als je KPN Veilig dan al geïnstalleerd hebt, dan kun je kiezen voor openen. Als je de app eerst weer even verwijderd hebt, dan kun je kiezen voor installeren. In beide gevallen opent daarna de app en kun je inloggen met je KPN ID. Kom je dit laatste wel tegen, dat je wordt gevraagd in te loggen? 

Als dat niet gevraagd wordt, dan kun je het beste even de gegevens wissen van de KPN Veilig app op deze manier: 

1. Open de Instellingen van je Android-telefoon.
  2. Tik op Apps (of 'Applicatiebeheer').
  3. Selecteer de app die je wilt opschonen.
  4. Tik op Opslag (of 'Opslag en cache').
  5. Tik op Gegevens wissen (of 'Opslag wissen').
  6. Bevestig door op OK of Verwijderen

Als dat gelukt is, verwijder dan eerst weer even de licentie op veilig.kpn.com en probeer het opnieuw. 

4 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 26, 2026

Hey ​@Jumbo. Lastig dat het installeren van F-Secure wat moeilijk gaat op jouw Samsung telefoon. 

Zelf heb ik ook even de stappen doorlopen om het op een Android toestel te installeren. Dan kom ik bij het moment uit dat het toestel aangeeft: Installeren vanuit de app store. Als je daar dan op klikt, dan ga je als het goed is naar de Play Store. Als je KPN Veilig dan al geïnstalleerd hebt, dan kun je kiezen voor openen. Als je de app eerst weer even verwijderd hebt, dan kun je kiezen voor installeren. In beide gevallen opent daarna de app en kun je inloggen met je KPN ID. Kom je dit laatste wel tegen, dat je wordt gevraagd in te loggen? 

Als dat niet gevraagd wordt, dan kun je het beste even de gegevens wissen van de KPN Veilig app op deze manier: 

1. Open de Instellingen van je Android-telefoon.
  2. Tik op Apps (of 'Applicatiebeheer').
  3. Selecteer de app die je wilt opschonen.
  4. Tik op Opslag (of 'Opslag en cache').
  5. Tik op Gegevens wissen (of 'Opslag wissen').
  6. Bevestig door op OK of Verwijderen

Als dat gelukt is, verwijder dan eerst weer even de licentie op veilig.kpn.com en probeer het opnieuw. 

• Auteur
  • Topper
  • February 27, 2026

Probleem opgelost door te starten vanuit veilig.kpn.com ( dus niet via mijn KPN eerst zelf de app installeren ) Moest wel 2x inloggen

Echter ik merk dat de groene melding van F secure na enkele minuten verdwijnt. Telefoon opnieuw opgestart en er zijn weer enkele minuten meldingen zichtbaar.

Instellingen mbt meldingen , batterij  etc gecontroleerd volgens aanwijzingen Google AI.

Toch verdijnt de melding weer na enkele minuten op het internet surfen.

• Auteur
  • Topper
  • March 2, 2026

Een reactie op mijn vorige antwoord :

Ik weet niet hoe en waarom, maar de groene F-secure melding blijft nu al 2 dagen in het scherm staan bij de Samsung A55.

Probleem is blijkbaar niet meer aanwezig 😀

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ah gelukkig heeft dat zichzelf opgelost en ook mooi dat het installeren via een andere route is gelukt!

Mocht je nog meer willen weten over KPN Veilig of andere KPN gerelateerde zaken, dan weet je ons te vinden!