Skip to main content
Beantwoord

Fotoalbum kan geen pakket verzenden ondanks aangepaste veiligheid modem

• September 13, 2025
  • 7 reacties
  • 83 keer bekeken

Ik heb fotoalbum gemaakt en kan alweer niet versturen. De vorig 25 aug 2025 moest ik veiligheid modem van middel naar standaard terug zetten. Dit ging goed en bestrlling veloopt prima.

nu 13 sept’25 is dit op standaard veiligheid geblokkeerd. Waarom toch kpn.

helpppppp!

mvg Robert

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Catabay , check toch nog even of het nog steeds op standaard staat:

Beveiligingsniveau Standaard

Op dit niveau is er geen uitgaande beperking. De firewall voor binnenkomend verkeer staat nog wel gewoon dicht. Dit niveau is gelijk aan hoe je modem functioneerde voor je overging naar de KPN Software

Gebruik dit niveau als je tegen problemen aanloopt of wilt controleren of het firewallniveau iets te maken heeft met problemen die je ervaart. 

Bron:

Zet het niveau op standaard en de verzending zal lukken. 

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 14, 2025

Hallo ​@Catabay , check toch nog even of het nog steeds op standaard staat:

Beveiligingsniveau Standaard

Op dit niveau is er geen uitgaande beperking. De firewall voor binnenkomend verkeer staat nog wel gewoon dicht. Dit niveau is gelijk aan hoe je modem functioneerde voor je overging naar de KPN Software

Gebruik dit niveau als je tegen problemen aanloopt of wilt controleren of het firewallniveau iets te maken heeft met problemen die je ervaart. 

Bron:

Zet het niveau op standaard en de verzending zal lukken. 

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Catabay, welkom op de community. Je kunt inderdaad kijken of het niveau nog gelijk staat, of dat het veranderd is. Als het veranderd is kan je het aanpassen en opnieuw proberen het fotoalbum te versturen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 16, 2025

Ik heb alles geopend , pakket verstuurd en terug gezet op Hoog  (security)

waarom moet dit nauw , zo onvriendelijk KPN

Robert

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 16, 2025

Mooi zo. Dan was het (tijdelijk) aanpassen toch de oplossing. Je weet nu in ieder geval hoe je dit voortaan kunt uitvoeren. 

• September 16, 2025

Gewoon op Standaard laten staan en nooit meer veranderen. Hoog is niet werkbaar. Dat beperkt je veel te veel. Je zit alleen maar jezelf te pesten.

Bedenk je dat Standaard de instelling is zoals die vroeger altijd was. En zoals het ook bij andere providers zo is.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 16, 2025

Dankjewel, idd zo  had ik van kpn en werd stiekem verhoog totdat fotoalbum verstoord werd.

ik ga terug zetten naar standaard,

en tx for sharing.

Jasper van KPN
Moderator

Goed om te lezen dat het daarmee gelukt is ​@Catabay. Het kan zijn dat de site die je voor het fotoalbum gebruikt niet overweg kan met dat niveau firewall. Door 'm aan te passen zal je daar in de toekomst dus ook niet meer tegenaan moeten lopen.