Skip to main content
Beantwoord

Foutieve melding van virusscanner over verwijderd programma

• July 20, 2026
  • 3 reacties
  • 38 keer bekeken

digiton
Helper
Forum|alt.badge.img

Ik krijg een melding dat ik een programma weg moet halen, maar dat programma heb ik al lang niet meer.  Hoe los ik dat op??

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@digiton Dat klinkt alsof er mogelijk nog een klein restje van het programma op je computer is achtergebleven. Virusscanners kunnen soms nog zo'n overgebleven bestand of registervermelding detecteren, ook al is het programma zelf al verwijderd. Computers zijn daar verrassend goed in.

Kun je aangeven om welk programma het precies gaat? En als het lukt, plaats ook een screenshot of de exacte melding van de virusscanner. Dan kunnen we gerichter meedenken over de oorzaak en een passende oplossing.

3 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 22, 2026

Hoi ​@digiton Dat klinkt alsof er mogelijk nog een klein restje van het programma op je computer is achtergebleven. Virusscanners kunnen soms nog zo'n overgebleven bestand of registervermelding detecteren, ook al is het programma zelf al verwijderd. Computers zijn daar verrassend goed in.

Kun je aangeven om welk programma het precies gaat? En als het lukt, plaats ook een screenshot of de exacte melding van de virusscanner. Dan kunnen we gerichter meedenken over de oorzaak en een passende oplossing.

digiton
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 22, 2026

Heb de forum nagekeken en schijnbaar zijn er veel problemen die hier op lijken. Raar dat dit niet wordt opgenomen om het programma te verbeteren.
Heb opnieuw geïnstalleerd en melding is weg.

Erwin van KPN
Moderator

Fijn dat het nu weg is.  Het blijft ingewikkelde materie en daarom zullen dit soort meldingen ook niet zo snel uit de wereld geholpen kunnen worden.