Skip to main content
Beantwoord

Foutmelding in KPN Veilig

• June 22, 2025
  • 9 reacties
  • 181 keer bekeken

Ik heb sinds gister hetzelfde probleem als gemeld door RS84. Laatste Windows 11 updates staan erop. Gisteravond via Windows beveiliging volledige scan: Trojan:Win32/Conteban.A!ml Na een 2e volledige scan staat die nu in quarantaine. Hier kan ik me mee redden maar de oplossing die hier beschreven wordt F secure verwijder tool downloaden, ik kan het programma zelf ook verwijderen maar ik vind te spannend en heb hier te weinig kennis van. Ik ga KPN straks bellen voor ondersteuning.   

Beste antwoord door Alex van KPN

Ow, dit hoort zeker niet zo dus ik twijfel ook waar dit mis is gegaan. 

Ik ben blij om te zien dat dit nu is gelukt, mijn excuses voor de onduidelijkheid. Voor andere meelezers die dit ook ervaren, hieronder nog een topic over het gebruik en installeren van KPN Veilig voor extra duidelijkheid. En anders helpt ik uiteraard graag. 

9 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • June 28, 2025

Ik heb sinds gister hetzelfde probleem als gemeld door RS84. Laatste Windows 11 updates staan erop. Gisteravond via Windows beveiliging volledige scan: Trojan:Win32/Conteban.A!ml Na een 2e volledige scan staat die nu in quarantaine. Hier kan ik me mee redden maar de oplossing die hier beschreven wordt F secure verwijder tool downloaden, ik kan het programma zelf ook verwijderen maar ik vind te spannend en heb hier te weinig kennis van. Ik ga KPN straks bellen voor ondersteuning.   

Hi Heidi, je hoeft niet bang om die stappen uit te voeren. Het gaat min of meer vanzelf. We zijn nu een aantal dagen verder, is het inmiddels gelukt met de collega's aan de telefoon? 

• Auteur
  • Topper
  • June 29, 2025

Hoi Alex, je collega's waren niet bereikbaar, maandag weer?? En het ging niet vanzelf hoor. Programma verwijderd en vervolgens kon ik de KPN virusscanner niet downloaden. Weer zoeken naar een oplossing. (Internetten zonder virusscanner met een al gevonden virus word ik ook onrustig van). Instellingen, Apps, Downloaden staat Alleen op Microsoft Store (Aanbevolen) Heb ik op Overal gezet en later teruggezet. Toen lukte het wel. Dit is toch veel te ingewikkeld zo? Mensen met huis tuin en keuken kennis redden zich hier niet mee. Lijkt me een melding waard ook naar Microsoft.       

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 2, 2025

Ow, dit hoort zeker niet zo dus ik twijfel ook waar dit mis is gegaan. 

Ik ben blij om te zien dat dit nu is gelukt, mijn excuses voor de onduidelijkheid. Voor andere meelezers die dit ook ervaren, hieronder nog een topic over het gebruik en installeren van KPN Veilig voor extra duidelijkheid. En anders helpt ik uiteraard graag. 

• Auteur
  • Topper
  • July 3, 2025

Beste Alex, mijn virusscanner werkt weer niet! Fout opgetreden in KPN virusscanner. Opnieuw opstarten vereist. Al gedaan, helpt niets. Is toch niet te geloven? Heb hetzelfde probleem opnieuw. Wat is dit wel? Graag oplossen kan toch niet steeds de virusscanner opnieuw installeren? Ga straks jullie helpdesk bellen.    

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Dat hoort niet en het is ook zeker niet de bedoeling dat je het steeds opnieuw moet installeren. Gaat het bij jou ook om de melding: "Er is een fout opgetreden in KPN veilig virusscanner, herstart uw apparaat?” Herstart jij Windows als volgt op? Start , selecteer de aan /uit-knop en selecteer vervolgens Opnieuw opstarten. 

Zou je hier ook een foto of screenshot willen plaatsen van wat je op je scherm ziet? 

• Auteur
  • Topper
  • July 16, 2025

Hoi Alex, ik had met jullie helpdesk gebeld. Probleem is bekend. Je collega heeft ook van mij een melding gemaakt. Misschien moet je bij jullie intern even navragen.  

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • July 19, 2025

Dit is mij ook zeker bekend, een nieuwe installatie hoort dit echter te verhelpen. Goed dat er een melding is aangemaakt, ik wilde eerst nog zeker weten wat je ziet. 

Ik ben blij om te lezen dat er actie wordt ondernomen. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • September 29, 2025

@Alex van KPN Is het bovengenoemde probleem al opgelost. Krijg nog steeds de melding "Er is een fout opgetreden in KPN veilig virusscanner, herstart uw apparaat?”

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • September 30, 2025

Hi Ton, met het verwijderen en opnieuw installeren van KPN Veilig hoort dit weer te werken!