Skip to main content

Afgelopen maandag kreeg ik mail van F-Secure dat zij het KPN Veilig gingen overnemen daar KPN daar mee gaat stoppen. Nou weet ik dat F-Secure tegenwoordig geen deel meer uitmaakt van KPN. Maar klopt het dat ik nu F-Secure moet installeren op mijn computer en telefoon en dat KPN Veilig binnenkort niet meer werkt?

Maar klopt het dat ik nu F-Secure moet installeren op mijn computer en telefoon en dat KPN Veilig binnenkort niet meer werkt?

Staat dat in de mail dan?


Ja, dat staat in de mail.


Ze gebruiken de naam Argeweb en zijn onderdeel van Yourhosting. 


Ja, dat staat in de mail.

Dan maar doen dan denk ik. Misschien nog niet nu gelijk. Wacht eerst voorlopig nog maar even af. Zolang het huidige programma nog werkt, gewoon zo laten zou ik zeggen.

Kunt u een schermafdruk plaatsen van de mail? Want het is wel nieuw voor mij, ik had er nog niet van gehoord. Weet u ook zeker dat de afzender echt F-Secure is?


Dat is nieuws voor mij, gok eigenlijk dat hier eerder sprake is van spam.


Het is wel een ontwikkeling die logisch is. KPN had voorheen ook KPN Smartlife. Dat hebben ze ook afgestoten. Zulk soort dingen kosten allemaal veel meer dan het oplevert voor een provider.


Het is wel een ontwikkeling die logisch is. KPN had voorheen ook KPN Smartlife. Dat hebben ze ook afgestoten. Zulk soort dingen kosten allemaal veel meer dan het oplevert voor een provider.

Ja en nee, smartlife heb ik zelf nog verkocht in de XL winkel. Hier zat een verdienmodel achter en KPN wou google, Apple en hue achterna in mijn ogen. Een foute keuze want hun hebben natuurlijk veel meer ontwikkelaars en macht om apparatuur aan zich te verbinden. 

Ik denk dat zo iets als KPN Veilig niet direct een verdienmodel is maar meer een dienstverlening is. Maar misschien denk ik veel te naïef. 


Hoi @DeHarrie, ik heb hier even navraag over gedaan maar er is bij ons niets bekend dat we gaan stoppen met KPN Veilig. F-Secure is onze leverancier van KPN Veilig, dus als je dat hebt gebruik je al een F-secure product. 

Argeweb en Yourhosting zijn webhostingpartijen, zij werken zelf ook samen met F-Secure als ik op hun website kijk. Argeweb heeft de webhosting diensten van KPN Zakelijk overgenomen, als je zo’n pakket had kan dit bericht daar een gevolg van zijn geweest. Dat staat los van KPN Veilig bij een KPN Thuis abonnement. 

Kan je een screenshot plaatsen van het mailtje wat je hebt gehad? Ik ben benieuwd naar wat er precies in staat. Zorg er daarbij wel voor dat je privégegevens verborgen zijn, i.v.m. privacy.


Ben ook heel nieuwsgierig, ik heb hier namelijk geen bericht over ontvangen vanuit KPN.

Maar gezien de reactie van @Jasper gaat dit dus om spam.


Maar gezien de reactie van @Jasper gaat dit dus om spam.

Dat hoeft niet per se, het kan ook een aanbod zijn van Argeweg/Yourhosting om F-Secure via hen te gebruiken. Maar tot we een screenshot van het mailtje zien is het speculeren :slight_smile:


Argeweb is de partij die de HOMEPAGES heeft overgenomen. Dáár is KPN mee gestopt. Over F-secure/kpn veilig is niks gecommuniceerd van uit kpn.


Uh, zojuist contact per telefoon met Argeweb gehad, en volgens hen is er wel hierover contact geweest met KPN. Zij hadden ook al mijn gegevens zoals de KPN die ook heeft ( incl. rekeningnummer ) Heb de boel gelijk geannuleerd en wacht verdere berichtgeving van KPN af. En verder heb ik niet zoveel verstand van computers en heb ik geen idee hoe ik een screenshot moet maken. Daarbij staan er ook nogal persoonlijke gegevens op. Maar het mailtje komt erg serieus over en in combinatie met de gegevens van KPN….


Argeweb is de partij die de HOMEPAGES heeft overgenomen. Dáár is KPN mee gestopt. Over F-secure/kpn veilig is niks gecommuniceerd van uit kpn.

Je bedoelt de betaalde hostingactiviteiten? Zoals webhosting met domeinnamen, op Windows/Unix niveau zoals XS4ALL ze aanbood?

De gratis homepages (die ook steevast homepages worden genoemd) staan voor zover ik weet NIET bij Argeweb. Zo'n URL is bijv. https://janssen.home.xs4all.nl/


Uh, zojuist contact per telefoon met Argeweb gehad, en volgens hen is er wel hierover contact geweest met KPN. Zij hadden ook al mijn gegevens zoals de KPN die ook heeft ( incl. rekeningnummer ) Heb de boel gelijk geannuleerd en wacht verdere berichtgeving van KPN af. En verder heb ik niet zoveel verstand van computers en heb ik geen idee hoe ik een screenshot moet maken. Daarbij staan er ook nogal persoonlijke gegevens op. Maar het mailtje komt erg serieus over en in combinatie met de gegevens van KPN….

Ik vermoed dat het dan inderdaad zoiets is als wat Peter noemde @DeHarrie. Als wij gaan stoppen met KPN Veilig zullen wij dit aankondigen en laten weten. Dit is niet aan de orde. Door het nu zo te stoppen bij hen zal dat ook klaar moeten zijn. 

Je bedoelt de betaalde hostingactiviteiten? Zoals webhosting met domeinnamen, op Windows/Unix niveau zoals XS4ALL ze aanbood?

De gratis homepages (die ook steevast homepages worden genoemd) staan voor zover ik weet NIET bij Argeweb. Zo'n URL is bijv. https://janssen.home.xs4all.nl/

Die homepages zijn nog bij ons inderdaad, alle andere vormen van webhosting hebben we niet meer. Dat waren zakelijke webhosting diensten en zijn overgegaan naar Argeweb: Van KPN clouddiensten naar Argeweb. Voor meer informatie en vragen kan je op die link kijken.

Er kunnen geen nieuwe homepages meer geactiveerd worden, maar wat actief is blijft actief.


Maar hoe krijg ik nu mijn KPN Veilig weer terug? :disappointed:


Maak eens een screenshot van die mail.


Als je nog een KPN Thuis abonnement hebt en daar KPN Veilig bij hebt zitten (dat kan je nakijken in MijnKPN) kan je het installeren zoals het wordt beschreven op deze pagina: KPN Veilig op PC: Installeren, gebruiken of verwijderen.