Skip to main content

heeft kpn veilig ook bescherming tegen een open wi fi kanaal zonder wachtwoord van kpn?

Nee. Dat kan alleen met een VPN-verbinding. En dat heeft KPN Veilig niet.


bedankt voor de snelle reaktie een vpn heb ik gelukkig al hoor bedankt.


Voor een leek zoals ik is het niet te doen om via internet de veiligheid van je wifi te controleren en in te stellen. We worden dagelijks gewaarschuwd om het zo veilig mogelijk te houden maar als je zelf niet kan controleren of het wachtwoord van je wifi wel veilig is en je wilt het veranderen en KPN vraagt hoe dat moet , is het antwoord alles is te Googelen? Het is frusterend wanneer er met regelmaat mensen voor je huis staan te bellen wetende dat dit waarschijnlijk via mijn wifi gaat.


ik kan niet in u portomnee kijken maar ik zou toch een vpn nemen als ik u was een stuk veiliger, ik heb zelf een vpn van de firma goosse een nederlandse firma en heel betrouwbaar en doet het goed, het kost me wel 12 euro per maand maar dan heb je ook wel wat, je hebt dan ook noch cyber alarm en die controleerd boven op je virusscanner je hele pc en controleerd ook websites die u bezoekt, misschien heeft u iemand die het voor u kan downloaden, het is in principe niet zo moeilijk. ik zit zelf op een open wifi kanaal zonder wachtwoord wat helemaal gevaarlijk is, maar met deze vpn firma ben je toch een stuk veiliger, je kan ook een jaar abbonement nemen voor deze vpn, maar om te proberen is het misschien handig om een maand abbonement af te sluiten, en is ook trouwens makkelijk te stoppen het abbonement, ik hoop dat u hier wat aan heeft, groetjes van leon.


Hallo @jan klaassen waar,  hoe en wanneer  wil je dan inloggen op een wifipunt zonder wachtwoord?

Levensgevaarlijk, moet je niet willen.

 


Een VPN is alleen bij een openbaar WiFi iets wat wellicht verstandig is. Bij uw WiFi thuis is VPN nutteloos.

Qua veiligheid in ieder geval. Voor mensen die veel gamen is het wel verstandig. Dit om het ip adres te verbergen. Maar anders nutteloos. 


ik kan op dit moment niet anders omdat ik tijdelijk opgenomen ben in een revalidatie centrum en die heeft helaas alleen open wifi zonder wachtwoord en 8.5mb internetssnelheid wat ook zeer laag is, maar ik moet er maar mee dealen ik heb niets anders, is het misschien noch een idee om inplaats windows defender een andere virusscanner te nemen ik hoor graag van u.


Hallo @jan klaassen , ik zou voor vertrouwelijke transacties, zoals bankzaken niet via de open wifi doen, maar via je mobiel.


ik denk dat ik vandaag kpn veilig er op zet omdat die ook bankierbeveiliging heeft, ik heb helaas geen smart fone maar noch een oude nokia waar ik geen internetbankieren kan helaas.


Heel verstandig @jan klaassen en van harte beterschap toegewenst.

Â