Hoi, ik het gisteren per ongeluk op een .SCR malware geklikt en kwam er dus al gouw achter dat dit een information vergarende malware is. Het schijnt bijna al je informatie te bemachtigen. IP, hardware id, steam, wallets, PC naam, zo beetje alles wat je maar kunt bedenken. Hier is een lijst met uitleg. https://julienvandorland.substack.com/p/the-scr-malware-hack-explained
Nu was ik er vrij snel achter en dus gelijk backups gemaakt en windows er op nieuw op, email wacht woorden verandered, maar ik voel me nog niet echt veilig. Ik weet namelijk niet in hoe makkelijk het  voor ze is om als nog binnen te dringen, omdat ze mijn IP ook hebben?
Â
Kan iemand mijn adviseren in wat ik eventueel nog kan doen.?Ik zat zelf te denken om het locale IP te veranderen. Nu las ik ook over DHCP en dat de router dus de locale IP bepaald, dus nu was ik al aan het rond kijken in mijn router, maar daar staat genoeg in dat ik waarschijnlijk meer breek en wou dus vragen als iemand me in de juiste richting kan sturen?