Skip to main content
Vraag

Heb ik 2 KPN Veilig gebruikersaccounts nodig voor 2 apparaten?

• June 12, 2025
  • 13 reacties
  • 94 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goede morgen. 

Ik heb kpn veilig op mijn tablet en pc. Beide met 2 gebruikersaccounts. Moet ik dan voor beide accounts op het apparaat een licentie hebben of is 1 licentie per apparaat voldoende ongeacht hoeveel gebruikersaccounts er op staan?

13 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • June 13, 2025

Hi ​@Thenil, ik denk graag mee.

Een goede vraag. Per apparaat heb je 1 licentie nodig, de gebruikers zouden niet uit moeten maken. Lukt het je niet om dit te installeren op meerdere profielen? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 13, 2025

Hi ​@Thenil, ik denk graag mee.

Een goede vraag. Per apparaat heb je 1 licentie nodig, de gebruikers zouden niet uit moeten maken. Lukt het je niet om dit te installeren op meerdere profielen? 

Bedankt voor uw bericht. Op mijn Samsung tablet(a9+) heb ik op het 2e account ook kpn veilig geïnstalleerd maar krijg dan de melding dat alle 5 licenties zijn verbruikt.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • July 15, 2025

Thenil, ontzettend sorry dat dit zo lang heeft moeten duren. 

Als het op 1 apparaat is hoort dit te werken ondanks meerdere accounts. Kun je tijdens de installatie dezelfde licentie kiezen? Voor de duidelijkheid, dan gaat het hier om meer gebruikers op hetzelfde apparaat. Want ik begrijp dat het op 1 van de accounts wél werkt. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • July 15, 2025

Hallo, geen probleem hoor.

Op bv mijn tablet op het account van hoofd gebruiker staat kpn veilig. Maar als ik dit wil downloaden op een 2e account geeft hij aan dat ik een licentie moet vrijgeven.

Of is het niet nodig om op een 2e account dit ook te downloaden?

En idem voor een pc?

Met Vriendelijke Groet Kees van Oosterhout 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • July 19, 2025

Ik blijf je nog een antwoord schuldig, ik denk dat ik het duidelijk heb maar ik vraag dit hier na bij de ontwikkelaars, dan weet ik zeker dat wat ik zeg klopt. Ik kom hier dus op terug na het weekend. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • July 19, 2025

Ik blijf je nog een antwoord schuldig, ik denk dat ik het duidelijk heb maar ik vraag dit hier na bij de ontwikkelaars, dan weet ik zeker dat wat ik zeg klopt. Ik kom hier dus op terug na het weekend. 

Dat is prima hoor, fijn weekend 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • July 24, 2025

Dat is prima hoor, fijn weekend 

Even een bericht van mij onder de mom geen nieuws is wel nieuws. Ik ben er nog mee bezig! 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • July 29, 2025

Het hoort te werken. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en via een Windows 11 Home laptop dit getest. Als eerste heb ik op mijn hoofdaccount PV veilig geïnstalleerd via veilig.kpn.com. Daar de stappen doorlopen. Daarna heb ik een 2e account aangemaakt, deze had ik nog niet. Als je dat account opstart start KPN Veilig ook vanzelf en wordt dit geïnstalleerd zonder een extra licentie. Heb je dit ook zo gedaan en zou je dit anders op deze manier willen doen? Dan moet dit lukken. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • July 29, 2025

Als ik het goed zie is dit wel het geval op mijn pc. Nu is alleen nog de vraag of dit hetzelfde geld voor mijn android tablet, die heb ik nu niet bij de hand ivm vakantie.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • July 30, 2025

Daar ga ik wel vanuit, ik heb zelf geen Android tablet bij de hand, maar hou ons hier op de hoogte als het niet lukt. Of ook als het wel lukt. 😉

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • August 5, 2025

Ik heb het inmiddels geprobeerd op mijn samsung tablet, 

Maar als ik op het 2e account kpn veilig open moet ik inloggen en krijg ik de melding dat alle licenties gebruikt zijn.

Of ik doe iets verkeerd? 

Met Vriendelijke Groet Kees 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • August 25, 2025

@Thenil, ik heb nog niet de mogelijkheid gehad om dit te testen met een Android tablet. Ik wil dit wel voor je uitzoeken. 

Zou je in jouw geval stap voor stap kunnen uitleggen hoe je dit doet? 

Je hebt dus een Android tablet (welke is dit overigens?). Daarop heb je 2 accounts, op de eerste is het dus wel gelukt. Als je naar de tweede en daar KPN Veilig installeert krijg je dus de melding dat er een licentie nodig is? 

Zou je hier daar screenshots van kunnen plaatsen? Dan kan ik dit zo duidelijk mogelijk doorgeven. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • August 28, 2025

Hallo,

Ik heb de samsung galaxy tab a9+

Op het 1e account heb ik kpn veilig gedownload en geïnstalleerd (ging goed)

Daarna op het 2e account gedownload en geïnstalleerd en dan vraagt hij om een licentie.

Echter heb ik alle 5 de licenties al verbruikt. Zie foto.

Ik hoop dat u hier wat aan hebt.

Mvg kees