Skip to main content
Vraag

Heb ik een VPN nodig?

  • 27 May 2024
  • 8 reacties
  • 87 keer bekeken

Ik vraag me af of je VPN echt nodig hebt?

Doe al jaren zonder wat is het doordeel als ik het ga gebruiken/

Vast bedankt voor het meedenken.

Groetjes van Appie uit Delft.

Als u op een openbaar WiFi netwerk zit heeft het nut. Anders niet. 


Doen we via KPN dus niet nodig.

Super Bedankt.

Groetjes van Appie uit Delft.


Met een VPN kun je inhoud bekijken die voor Nederland eigenlijk niet beschikbaar is. Met een VPN kan niet vastgesteld worden waar je je bevindt (of je internetaansluiting eigenlijk).

Betaalde VPN's werken beter volgens mij, @AppieUitDelft.


VPN is oorspronkelijk ontworpen voor bedrijfsmatig gebruik, als particulier heb je dat normaal gesproken nooit nodig, of je moet thuis werken en een extra beveiligde verbinding met je werk nodig hebben @AppieUitDelft 


Ik heb een vpn nodig voor me werk 🙋🏻‍♂️


Een VPN om op Internet te browsen heeft mijns inziens geen enkel nut tenzij je

  1. op en publiek netwerk aangesloten bent en je bijvoorbeeld bankzaken moet regelen
  2. een fervent gamer bent en bang bent dat je tegenstanders je gaan DDoSsen omdat ze op een sportieve manier niet van je kunnen winnen.

Zakelijk ligt het gebruik van VPN verbindingen natuurlijk heel anders want daar zie je dat een VPN verbinding veelal verplicht is voor het kunnen benaderen van het bedrijfsnetwerk.


Een VPN om op Internet te browsen heeft mijns inziens geen enkel nut tenzij je

  1. op en publiek netwerk aangesloten bent en je bijvoorbeeld bankzaken moet regelen

Op een publiek netwerk zou ik nooit bankzaken doen, iemand kan een fake wifi hotspot opzetten, hij kan ook de VPN blokkeren en je verkeer omleiden zodat je denk, dat VPN actief is.

  1. een fervent gamer bent en bang bent dat je tegenstanders je gaan DDoSsen omdat ze op een sportieve manier niet van je kunnen winnen.

Gamen met VPN verliest je bijna altijd, wegen lag


Een VPN om op Internet te browsen heeft mijns inziens geen enkel nut tenzij je

  1. op en publiek netwerk aangesloten bent en je bijvoorbeeld bankzaken moet regelen

Op een publiek netwerk zou ik nooit bankzaken doen, iemand kan een fake wifi hotspot opzetten, hij kan ook de VPN blokkeren en je verkeer omleiden zodat je denk, dat VPN actief is.

Dan gebruik je toch echt de verkeerde VPN toepassing. Het lukt je echt niet om mijn VPN af te vangen als “man-in-the-middle”.


Reageer