Skip to main content
Antwoord

Hoe beveiligt ESET je WiFi?

• May 28, 2025
  • 2 reacties
  • 26 keer bekeken

Alphen
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Ik begrijp dat ESET Thuis werkt d.m.v. DNS. Nu vraag ik me af hoe veilig zijn dan al mijn apparaten die via wifi zijn verbonden met het internet. Wat houdt iemand tegen om je wifi te hacken en dan alsnog je apparaten over te nemen? Alleen DNS lijkt mij in dat geval niet voldoende, het beschermt niet tegen een hack van je wifi network toch?

Beste antwoord door Marlon92

Daar helpt geen enkele programma tegen. Gewoon zorgen dat je een goed wachtwoord gebruikt. Dan gebeurt dat niet zomaar. Inbreken in jouw huis is een stuk makkelijker dan inbreken op een WiFi netwerk met een goed wachtwoord. 

Verder: al zou iemand zich ongeoorloofd toegang verschaffen tot jouw WiFi netwerk, dan nog kan deze niet zomaar jouw apparaten overnemen. Alleen sommige apparaten die een webinterface hebben en waar het standaard wachtwoord nooit is aangepast. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

• Antwoord
  • May 28, 2025

Daar helpt geen enkele programma tegen. Gewoon zorgen dat je een goed wachtwoord gebruikt. Dan gebeurt dat niet zomaar. Inbreken in jouw huis is een stuk makkelijker dan inbreken op een WiFi netwerk met een goed wachtwoord. 

Verder: al zou iemand zich ongeoorloofd toegang verschaffen tot jouw WiFi netwerk, dan nog kan deze niet zomaar jouw apparaten overnemen. Alleen sommige apparaten die een webinterface hebben en waar het standaard wachtwoord nooit is aangepast. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hallo ​@Alphen, welkom op de KPN Community! Je stelt een hele terechte vraag. Je wilt natuurlijk wel zeker weten dat jouw internet veilig is. Een uitstekende vraag voor hier op de community. Waar ​@Marlon92 ook al antwoord op heeft gegeven. Beantwoord dit jouw vraag voldoende? Of wil je graag nog meer weten? We denken graag met je mee!