Skip to main content

Hoe gaat een provider als KPN om met de beveiliging van gegevens?

• March 5, 2026
  • 3 reacties
  • 69 keer bekeken

HansBakker
Helper
Forum|alt.badge.img+3

Ik ben als al jarenlange kpn klant (tv, mobiel, internet) echt enorm geschrokken van wat er bij ODIDO is gebeurd door de data hack aldaar. Nu weet ik dat je “een slager nooit naar het recept van zijn rookworst” mag vragen. Daarom een brede vraag voor een breed antwoord. Is het voor providers zoals KPN, Ziggo en ODIDO nog wel goed mogelijk om zich te beveiligen tegen dit soort ernstige criminaliteit ?. Zijn de identificerende gegevens die ik aan KPN heb afgegeven wel goed beveiligd ?. 

Admin: afgesplitst en een eigen topic voor jouw vraag aangemaakt

March 7, 2026

Hi HansBakker, logisch dat je hier nieuwsgierig naar bent gezien het recente nieuws. 😔 Wat JanD aangeeft haak ik bij aan.
Daarnaast nemen we bij KPN de veiligheid van gegevens zeer serieus. We investeren continu in de beveiliging van onze systemen en volgen strenge privacy- en veiligheidsmaatregelen om gegevens te beschermen. Zo werken wij volgens de geldende wet- en regelgeving, zoals de AVG, en laten wij onze systemen regelmatig testen door onafhankelijke experts. We doen er alles aan om de veiligheid van gegevens te waarborgen.

Een breed antwoord, maar hopelijk voldoende om je gerust te stellen. 

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 5, 2026

100% beveiliging bestaat niet ​@HansBakker .

Optimale beveiliging wel, dat doet KPN 24/7

Verder gewoon je gezonde verstand gebruiken.

Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook 

Verder de (gratis) gereedschappen gebruiken die KPN voor beveiliging thuis.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi HansBakker, logisch dat je hier nieuwsgierig naar bent gezien het recente nieuws. 😔 Wat JanD aangeeft haak ik bij aan.
Daarnaast nemen we bij KPN de veiligheid van gegevens zeer serieus. We investeren continu in de beveiliging van onze systemen en volgen strenge privacy- en veiligheidsmaatregelen om gegevens te beschermen. Zo werken wij volgens de geldende wet- en regelgeving, zoals de AVG, en laten wij onze systemen regelmatig testen door onafhankelijke experts. We doen er alles aan om de veiligheid van gegevens te waarborgen.

Een breed antwoord, maar hopelijk voldoende om je gerust te stellen. 

HansBakker
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Helper
  • March 8, 2026

Dat stelt gerust en idd is je gezonde verstand en je

gezonde achterdocht (bij rare smsjes of emails) blijven gebruiken natuurlijk ook heel belangrijk. Dank voor de antwoorden en suggesties.

Groet

Hans