Skip to main content

We hebben twee Mac laptops en op de één staat een KPN Browsing protection extensie en die wil ik ook graag op de andere zetten.

Waar ik ook zoek ik kan deze niet vinden kan iemand mij vertellen waar ik moet zijn?

Of bestaat deze niet meer ?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Harm.

Hallo ​@Harm uit Borne ,

F-Secure voor iOS

Veilig browsen op het internet doe je met de Safe Browser van F-Secure. Je kan de 'Veilig Browser' app voor iOS downloaden in de App Store.

Download in de App StoreInstallatiehulp voor iOS

Kan ik F-Secure uitbreiden naar meer apparaten?

Ja, dat kan. Je kan F-Secure uitbreiden in MijnKPN en zo al je apparaten beveiligen. 

Naar MijnKPN

Hoe kan ik F-Secure Virusscanner downloaden en installeren?

Downloaden en installeren voor PC en Mac doe je in de KPN Veilig omgeving. Hier vind je de downloadlink. Voor iOS download je de Veilig Browser van F-Secure in de App Store. Via deze pagina kan je naar de instructies om het programma te installeren.

bronnen : 

https://www.kpn.com/veilig/virusscanner

Beste Noordzee, bedankt voor je reactie maar ik kom er nog niet uit.

Ik heb KPN veilig al om twee laptops en twee iPhones staan.

Echter op één laptop krijg ik een melding dat er nog geen browserextensie is ingesteld.

Wanneer ik dan naar instellen (in de KPN veilig virusscanner app op mijn laptop) ga zie ik dat “ Veilig browsen” is ingeschakeld.

Maar zoals op de andere laptop wil ik graag een extra browserextensie inschakelen.

Ik zie daar boven de “ veilig browsen” app ook de app met het logo van KPN veilig virusscanner met daar achter te tekst “ Browsing protection”. en deze app kan ik niet vinden wanneer ik op de knop (rechts onder ) meer extensies druk.

Misschien kunt u mij hier mee verder helpen.

Alvast bedankt voor uw reactie 

Met vriendelijke groet,

Harm.

OK ​@Harm uit Borne ,

Op wat voor soort laptop gebruik je KPN Veilig? En met welke softwareversie?

Systeemvereisten

Hier staan de versies van het besturingssysteem die door de F-Secure-app worden ondersteund.

De volgende besturingssystemen worden door de F-Secure-app ondersteund:

Voor Windows-computers:

• Windows 11
  • Windows 10 met nieuwste updates geïnstalleerd (alle 64-bits edities; 32-bits edities worden niet ondersteund)
  • Apparaten die draaien op het besturingssysteem Windows on ARM64, hoewel VPN-functionaliteit momenteel niet wordt ondersteund op ARM-apparaten

Voor Mac-computers:

• macOS 15 (Sequoia)
  • macOS 14 (Sonoma)
  • macOS 13 (Ventura)
  • macOS 12 (Monterey)

Voor smartphones en tablets:

• Android 10.0 of nieuwer
  • iOS 16.6 of nieuwer

bron : https://help.f-secure.com/product.html#home/total-android/latest/nl/concept_13BD6B171A434F1C83758688C2A39884-latest-nl

En wat betreft de extensie: 

KPN Veilig heeft volledige toegang nodig tot de schijf om zo optimale bescherming te bieden. Dit is altijd zo geweest, maar door een wijziging in macOS moet de gebruiker hier nu expliciet toestemming voor geven.

De stappen zijn als volgt:

• Apple logo links bovenin klikken, Systeemvoorkeuren.
  • Klik Beveiliging en privacy
  • Klik Privacy
  • Klik ‘Volledige schijftoegang’
  • Klik links onderin op het slotje en voer je wachtwoord in (het wachtwoord van je macOS profiel)
  • Vink KPN Veilig aan
  • Sluit het slotje (door erop te klikken)

Bedankt voor de snelle reactie, moet nu weg ga er morgen mee aan de slag 

KPN veilig wordt op een MacBook Air (Apple M1) gebruikt.

MacOS > Sequoia (versie 15.1.1)

Ik heb de schijftoegang gecontroleerd en die stond al ingesteld voor de KPN veilig app op volledige toegang.

En nog steeds kan ik de extensie niet vinden?

Graag advies,

Alvast bedankt

Harm.

Ook geen extensie te vinden van F-secure? 

Wanneer ik ga zoeken in de app store op f-secure dan krijg ik één app te zien met de naam “ DuckDuckGo private Browser”  en dat is volgens mij niet iets van f-secure.

Ik zoek dan in de groep Mac-apps.

Waarschijnlijk doe ik iets heel doms maar ik snap niet waarom!

Hoi ​@Harm uit Borne. Welkom op de community. Wat vervelend dat het niet lukt. Misschien lukt het wel met behulp van deze pagina

Het is gelukt.

eerst de KPN veilig app verwijderd van de laptop.

daarna de licentie vrijgemaakt en opnieuw installeren. 
Het toevoegen van de browser extensie blijft een gedoe. Uit eindelijk blijkbaar gelukt omdat alles nu groen is. 
dit zou een verbeter punt kunnen zijn voor KPN.

bedankt voor jullie suggesties. 

Reageer