Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik het wachtwoord opslaan van mijn emailadres zodat ik gelijk in mijn mailbox kom?

• January 8, 2026
  • 3 reacties
  • 44 keer bekeken

Goedendag,

Hoe kan ik mijn wachtwoord opslaan van mijn emailadres, zodat ik gelijk in mijn mailbox kom?

Beste antwoord door rvk01

Bij mailprogramma’s worden wachtwoorden vaak gewoon opgeslagen in de instellingen. Maar je geeft zelf niet aan om welke mail het gaat en in welk programma of browser.

Ook browsers hebben de mogelijkheid om gebruikersnamen en wachtwoorden op te slaan. Bij Apple apparaten komt dat dan uit de ‘sleutelhanger’ en bij browsers als Chrome e.d. gewoon uit hun eigen wachtwoorden opslag.

Soms worden er langdurige cookies opgeslagen zodat je niet elke keer in hoeft te loggen. Zo hoef ik b.v. bijna nooit in te loggen bij Google en kan ik direct bij gmail (zonder in te loggen, maar daar doe ik verder niets mee).

Maar het hangt dus allemaal af van het programma/browser/mailbox-provider etc.

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 8, 2026

Beste ​@Bonnie Janse omwille van de veiligheid kan dat volgens mij in geen enkel programma, gelukkig.

rvk01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • January 8, 2026

Bij mailprogramma’s worden wachtwoorden vaak gewoon opgeslagen in de instellingen. Maar je geeft zelf niet aan om welke mail het gaat en in welk programma of browser.

Ook browsers hebben de mogelijkheid om gebruikersnamen en wachtwoorden op te slaan. Bij Apple apparaten komt dat dan uit de ‘sleutelhanger’ en bij browsers als Chrome e.d. gewoon uit hun eigen wachtwoorden opslag.

Soms worden er langdurige cookies opgeslagen zodat je niet elke keer in hoeft te loggen. Zo hoef ik b.v. bijna nooit in te loggen bij Google en kan ik direct bij gmail (zonder in te loggen, maar daar doe ik verder niets mee).

Maar het hangt dus allemaal af van het programma/browser/mailbox-provider etc.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wat een fijn uitgebreid antwoord ​@rvk01! 😄 Goed samengevat wat de meeste opties zijn. 

Hopelijk kun je hiermee uit de voeten ​@Bonnie Janse! Zo niet, laat het hier gerust weten.Â