Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik mijn gebruikersnaam KPN Veilig wijzigen?

• July 25, 2025
  • 6 reacties
  • 86 keer bekeken

Ik ben overgegaan naar KPN Veilig op mijn laptop. Als ik nu mijn KPN veilig op de laptop open dan is mijn gebruikersnaam “Gebruiker”. Ik heb gezocht naar een oplossing om die naam te wijzigen, maar vindt die niet bij KPN. Nu vond ik in de Community mijn vraag terug gesteld door voormalige XS4ALL gebruikers. KPN heeft daarop geantwoord dat daar vooralsnog geen mogelijkheid is om de gebruikersnaam aan te passen.  Maar dat antwoord is van 3 jaar geleden. Is er dan ondertussen niet een oplossing voor?

Dus de vraag is hoe verander ik in mijn KPN Veilig met gebruikersnaam “Gebruiker” in een door mijn gekozen gebruikersnaam, of de naam van mijn Mijn KPN ID.

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Jurjen-frl kort antwoord op je concrete vraag:

de naam ‘gebruiker’ kun je niet wijzigen.

6 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • July 25, 2025

Kijk eens op een Google daar staan verschillende inlog methodes.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • July 25, 2025

Ga naar het poppetje naast gebruiker daar zie hoe je kan inloggen , gebruik je inlognaam en wachtwoord die je ook gebruikt als je inlogd in kpm.com of mijn kpn

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 26, 2025

Beste ​@Jurjen-frl kort antwoord op je concrete vraag:

de naam ‘gebruiker’ kun je niet wijzigen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 27, 2025

Beste JDD Slimmerik, Ik heb geprobeerd mijn accountnaam te wijzigen. Daarvoor ben ik in gelogd in KPN Veilig en heb de procedure gevolgd volgens jou stappen. Dus geklikt op het poppetje en ingelogd. Vervolgens had  ik gekozen account wijzigen, accountnaam wijzigen stond er niet bij. Kreeg de vraag “Voor wie moet het apparaat worden ingesteld?” En er stond bij dat u geen profiel kan seleteren dat al in gebruik is. Dus ik kom niet verder en kan dus niet de naam van "gebruiker” wijzigen in een andere naam. En heeft dus JanD gelijk. Of is het tocht ander en heb ik wat verkeerd gedaan? Wie weet het?

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • July 27, 2025

Beste ​@Jurjen-frl , je hebt niets verkeerd gedaan, de naam gebruiker is niet te wijzigen zoals ik eerder schreef.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Jurjen-frl, welkom op de community. Je kunt de naam die daar staat inderdaad niet wijzigen. De naam heeft geen effect op het functioneren, dus je kunt alles gewoon gebruiken.

Meer over de mogelijkheden kan je in onze Kennisbank lezen: