Skip to main content
Antwoord

Hoe kom ik van die tweetraps verificatie af

• September 3, 2025
  • 3 reacties
  • 80 keer bekeken

RutgerU
Helper
Forum|alt.badge.img

Ik heb vier mobiele abonnementen. Drie daarvan zijn gezinsleden onderweg. Die moeten in de KPN app kunnen zien hoeveel data en belminuten etc ze nog hebben.
Nu zou ik alleen in het account kunnen, de drie andere nummers niet meer. Hoe werkt dat anders?

Beste antwoord door HeidiV

Hi ​@RutgerU 

Je komt er niet vanaf, het is nu verplicht.

Wat ik heb gelezen in andere posts op het forum zou je via een 5 cijferige pincode in de app kunnen inloggen, dan wordt er niet gevraagd om een SMS verificatie,
Misschien dat je het 1 keer moet instellen via die SMS verificatie per app.

Een andere mogelijkheid is om per mobiel abonnement een eigen KPN ID aan te maken.
Voor combikortingen, MB's delen e.d. maakt dat geen verschil.
Factuur aankondigen zouden ook op hetzelfde e-mailadres moeten blijven binnenkomen.

3 reacties

HeidiV
Topper
  • Antwoord
  • September 3, 2025

Hi ​@RutgerU 

Je komt er niet vanaf, het is nu verplicht.

Wat ik heb gelezen in andere posts op het forum zou je via een 5 cijferige pincode in de app kunnen inloggen, dan wordt er niet gevraagd om een SMS verificatie,
Misschien dat je het 1 keer moet instellen via die SMS verificatie per app.

Een andere mogelijkheid is om per mobiel abonnement een eigen KPN ID aan te maken.
Voor combikortingen, MB's delen e.d. maakt dat geen verschil.
Factuur aankondigen zouden ook op hetzelfde e-mailadres moeten blijven binnenkomen.

RutgerU
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • September 4, 2025

Bedankt, ik zie nu dat dit alleen van belang is bij inloggen vanaf de computer, maar wij gebruiken de app, nooit de computer. 

Geen probleem meer dus.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • September 4, 2025

Voor het geval er klanten zijn, die wel de computer gebruiken, heb ik een bruikbare work-around gevonden, om met deze nieuwe ‘feature’   van KPN om te gaan.  We gebruiken met meerdere mensen één gezinsaccount van KPN.  Als ik nu een SMS met een code ontvang, en twee minuten later gebeld wordt door een mede gebuiker van het account, dan geef ik de code telefonisch door, en kan hij daarna gewoon  inloggen.  Het is iets meer werk dan vroeger zonder code, maar het is te doen.   NB. Geen van ons gebruikt een app.