Skip to main content
Antwoord

Hoe stel ik DigiD SMS-beveiliging in bij KPN op mijn vaste lijn?

• September 3, 2025
  • 4 reacties
  • 92 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Bij DigiD heb ik de SMS beveiliging  ingesteld op een van m’n vaste lijnen, door middel van

een gesproken boodschap.

Mijn vraag; Hoe stel ik dit bij KPN in ?  Ik kan dit nergens terug vinden.

Mocht dit onverhoopt niet mogelijk zijn, misschien een idee om kontakt op te nemen

met de systeembeheerders van DigiD, om te horen, hoe ze dit geimplementeerd hebben,

zodat dit bij KPN ook mogelijk is.

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Xenomatrix2, Ik begrijp dat het verwarrend kan zijn als je een functie zoals gesproken SMS bij DigiD gewend bent, zeker als het om iets belangrijks als beveiliging gaat.

Gelukkig zijn er enkele alternatieven. Vanzelfsprekend via een sms op je mobiele telefoon. Mocht je om wat voor reden dan ook dit niet kunnen lezen dan kan er ook worden ingelogd met de DigiD app, je rijbewijs of ID-kaart. Dit kan met een mobiele telefoon met een NFC-lezer. 

Ik hoop dat je hier iets mee kunt. 

4 reacties

• September 3, 2025

Dit kan niet bij KPN. Je moet een 06 nummer hebben. Ik denk ook niet dat KPN dit überhaupt wil implementeren. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 3, 2025

Zoals in het betreffende topic al wordt uitgelegd: kpn heeft momenteel alleen tekst sms voor inloggen. 

We beschouwen dit van jouw maar als verzoek, want het is er dus niet.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 9, 2025

Hi ​@Xenomatrix2, Ik begrijp dat het verwarrend kan zijn als je een functie zoals gesproken SMS bij DigiD gewend bent, zeker als het om iets belangrijks als beveiliging gaat.

Gelukkig zijn er enkele alternatieven. Vanzelfsprekend via een sms op je mobiele telefoon. Mocht je om wat voor reden dan ook dit niet kunnen lezen dan kan er ook worden ingelogd met de DigiD app, je rijbewijs of ID-kaart. Dit kan met een mobiele telefoon met een NFC-lezer. 

Ik hoop dat je hier iets mee kunt. 

• September 22, 2025

Het nummer waar mee DigiD belt leidt mij via de ACM naar :
https://www.logius.nl/onze-organisatie/digitale-inclusie/digid-op-het-snijvlak-van-gemak-en-veiligheid

Heel goed dat de overheid daar zo mee omgaat, helaas is een kpn een bedrijf die zelf de voorwaarden kan stellen om ergens aan mee te kunnen doen.