Skip to main content
Beantwoord

Hoe weet ik of KPN Veilig goed werkt op mijn mobiel?

• September 4, 2025
  • 8 reacties
  • 83 keer bekeken

hoe kan ik controleren of mijn kpn veilig goed werkt op mijn mobiel

Beste antwoord door HeidiV

Hi Maria,

Heb je ook iets van Norton op je mobiel staan?

Hoe krijg je die berichten, via een app of als je ergens inlogt via een webbrowser?
Het klinkt namelijk als een SPAM bericht via een webbrowser.

Als het via de webbrowser is dan zou je op je mobiel via instellingen, apps de webbrowser opslag en cache kunnen wissen, hopelijk verhelpt dat het probleem.

8 reacties

HeidiV
Topper
  • September 4, 2025

Hi ​@maria 3 

Je kan testen of KPN Veilig de eicar testfile blokkeert, dat is een bestand wat geen echt virus is maar speciaal bedoeld is om te testen of je anti-virus programma werkt, alle anti-virus programma's zouden dat moeten herkennen.

Uitleg op Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/EICAR_test_file

Test bestanden kan je hier vinden: https://www.eicar.org/download-anti-malware-testfile/

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 9, 2025

Goedemorgen ​@maria 3 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community 😊

Goede tip die hierboven wordt gegeven door ​@HeidiV, heb je hier inmiddels naar kunnen kijken en zo ja, heb je hier ook iets aan gehad? En als ik zo vrij mag zijn, vanwaar deze vraag? Ben je bang dat er iets niet goed gaat en je dus niet goed bent beveiligd?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 15, 2025

Beste Jan van KPN 

Ik krijg ineens berichten dat ik ingelogd heb op een verkeerde site en dan wordt ik door verwezen naar Norton en die blijft zich steeds herhalen.

Heel vervelend.

HeidiV
Topper
  • Antwoord
  • September 15, 2025

Hi Maria,

Heb je ook iets van Norton op je mobiel staan?

Hoe krijg je die berichten, via een app of als je ergens inlogt via een webbrowser?
Het klinkt namelijk als een SPAM bericht via een webbrowser.

Als het via de webbrowser is dan zou je op je mobiel via instellingen, apps de webbrowser opslag en cache kunnen wissen, hopelijk verhelpt dat het probleem.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 25, 2025

Goedemorgen @maria 3 :)

Heb je nog kunnen kijken naar het bovenstaande advies van ​@HeidiV ? Was benieuwd of je er aan de hand van die informatie nog bent uitgekomen 🙏🏻

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 29, 2025

Ik heb het probleem nu inderdaad op kunnen lossen bedankt voor de adviezen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 29, 2025

Ik heb  niets van Noton op laptop of telefoon. Bedankt voor de adviezen HeidiV.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 30, 2025

Ik heb het probleem nu inderdaad op kunnen lossen bedankt voor de adviezen.

Heel erg fijn om te lezen ​@maria 3 en ook bedankt dat je hier nog even hebt laten weten dat je het probleem het opgelost!