Skip to main content
Vraag

Ik kan F-Secure niet meer updaten?

• September 19, 2026
  • 6 reacties
  • 54 keer bekeken

f-secure wil niet meer updaten. ‘check verbinding’ is de melding, maar die is in orde. Wat te doen?

6 reacties

• Nieuwkomer
  • September 19, 2026

Ik krijg precies dezelfde foutmelding. Ook geen idee wat te doen.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • September 21, 2026

Goedemiddag ​@R0nM en ​@Vosje11 , bedankt voor jullie melding en welkom ook hier op de KPN Community :)

Vervelend dat jullie hier allebei tegenaan lopen. Omdat jullie dezelfde melding krijgen, willen we dit graag even verder uitzoeken.

Kunnen jullie ons helpen met een paar extra gegevens?

• Hebben jullie een screenshot van de melding ‘Check verbinding’?
  • Op welk apparaat en welke versie van het besturingssysteem gebeurt dit?
  • Weet je welke versie van F-Secure/KPN Veilig is geïnstalleerd?
  • Sinds wanneer speelt dit?
  • Gebeurt het alleen op dit apparaat of ook op andere apparaten?

Als je daarnaast al iets hebt geprobeerd om het op te lossen, horen we dat natuurlijk ook graag. Dan kunnen we dit zo compleet mogelijk meenemen in onze navraag 🙏🏻

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • September 21, 2026

Denk dat het deze melding is, heb ik ook, zie verder onder de afbeelding.

Tot voor kort werkte F-Secure ook op mijn twee Chromebook’s, sinds eind vorige week niet meer en krijg bovenstaand scherm. Her-installatie lukt wel, aanmelden en opstarten niet. Elders gelezen dat F-Secure niet geschikt is voor een Chromebook, maar het heeft hier tot voor kort wel gewerkt en de installatie ging af van mijn max. 5 licenties. Heb er nu nog 3 en kom niet meer aan de 5. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • September 21, 2026

Bedankt ​@Berrie_Kaas , nemen we uiteraard ook mee!

• Nieuwkomer
  • September 21, 2026

Ha Jan,

Dank voor je bericht. Mijn Mac heeft gisteren een update gehad, het zou kunnen zijn dat F Secure daarna automatisch is geupdated. Geen verbindingsprobleem meer dus.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • September 21, 2026

Ha Jan,

Dank voor je bericht. Mijn Mac heeft gisteren een update gehad, het zou kunnen zijn dat F Secure daarna automatisch is geupdated. Geen verbindingsprobleem meer dus.

Dat is heel erg fijn om te lezen ​@Vosje11 en ook heel erg bedankt dat je dit hier met ons hebt willen delen 💪🏻