Skip to main content

Ik ontvang een mail spam van campagne@KPN.nl dat mijn modem oud is. Is dit fishing?

 

Ja dat is phishing, KPN.NL klopt niet, het is KPN.com @Piet123456789 


Welk modem heb je?
KPN is wel modems aan het vervangen


KPN verstuurt alleen e-mail met afzender …..kpn.com

Voorbeeld: mail@campagnes.kpn.com


Hallo @Piet123456789 ,

De afzender lijkt vreemd omdat KPN dat e-mailadres nooit zelf gebruikt. 

Klik dus niet op de link uit dat bericht. 

 

Aan de andere kant is KPN momenteel actief bezig om de verouderde modems V7 en V8 te vervangen. Je kunt de vervanging van die oude modems zelf ook aanvragen.   

Dat kan via deze link: 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/modemcheck.htm


Het modem is een Expedia Box v8. En ik ben dyslectisch want het is campagne@KPN.com …….sorry.


Omruilen dat ding dus. Als u dat via dat linkje van Noordzee doet is dat sowieso hartstikke veilig.


Het modem is een Expedia Box v8. En ik ben dyslectisch want het is campagne@KPN.com …….sorry.

Dat e-mailadres is het e-mailadres dat KPN altijd hiervoor gebruikt.  
 

Jouw modem is inderdaad aan vervanging toe. Je kunt dan normaal gesproken op de link klikken uit dat bericht of nog beter: je gebruikt rechtstreeks deze eerder geplaatste link: 

Hallo ​

Aan de andere kant is KPN momenteel actief bezig om de verouderde modems V7 en V8 te vervangen. Je kunt de vervanging van die oude modems zelf ook aanvragen.   

Dat kan via deze link: 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/modemcheck.htm

 


Het modem is een Expedia Box v8. En ik ben dyslectisch want het is campagne@KPN.com …….sorry.

Dat e-mailadres is het e-mailadres dat KPN altijd hiervoor gebruikt. Volkomen veilig dus. 

Daar moet je toch een beetje voorzichtig mee zijn. Helaas zijn er nog altijd mailproviders die geen DMARC controle doen en waar mails van gespoofde @kpn.com afzenders dus gewoon in de inbox binnen zullen komen. De kans is klein want alle grotere mailproviders vangen dat wel af maar helaas nog steeds niet allemaal. Dat het volkomen veilig is gaat mijns inziens dus iets te ver.


Het modem is een Expedia Box v8. En ik ben dyslectisch want het is campagne@KPN.com …….sorry.

Dat e-mailadres is het e-mailadres dat KPN altijd hiervoor gebruikt. Volkomen veilig dus. 

Daar moet je toch een beetje voorzichtig mee zijn. Helaas zijn er nog altijd mailproviders die geen DMARC controle doen en waar mails van gespoofde @kpn.com afzenders dus gewoon in de inbox binnen zullen komen. De kans is klein want alle grotere mailproviders vangen dat wel af maar helaas nog steeds niet allemaal. Dat het volkomen veilig is gaat mijns inziens dus iets te ver.

Prima @wjb : Ik heb mijn reactie iets aangepast. Hoewel ik inderdaad ook denk dat de kans op spoofing in dit geval klein is.