Skip to main content
Beantwoord

Ik krijg extreem veel spam in de Outlook mailbox op mijn iPhone

• August 13, 2026
  • 12 reacties
  • 130 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+7

Ik krijg de laatste weken extreem veel “ongeverifieerde mail” in mijn Outlook mailbox op mijn iPhone. 10-15 per dag. Ik dacht dat die 1€ extra beveiling dit ging tegenhouden? Of zie ik dat verkeerd?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@RJW59, wat balen dat je zoveel spam krijgt, gelukkig houdt het spamfilter ze wel tegen.

Alle voordelen van Extra Veilig online bij KPN kun je vinden op onze kennisbank:

12 reacties

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • August 13, 2026

@RJW59 Gaat het hierbij om een outlook.com e-mail account en komen ze in de postvak in map of in de ongewenste email map ? 
Dat vraag ik omdat ik dat zelf ook erg ondervindt de laatste tijd, maar bij mij komen ze wel netjes in de ongewenste map.  Gemiddeld 15 tot soms wel 20 per dag terwijl dat een maandje geleden hooguit nog geen 10 per week was.

Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • August 13, 2026

@RJW59 Gaat het hierbij om een outlook.com e-mail account en kopmen ze in de postvak in map of in de ongewenste email map ? 
Dat vraag ik omdat ik dat zelf ook erg ondervindt de laatste tijd, maar bij mij komen ze wel netjes in de ongewenste map.  Gemiddeld 15 tot soms wel 20 per dag terwijl dat een maandje geleden hooguit nog geen 10 per week was.

Ja inderdaad in de ongewenste map maar toch, ik vind het apart

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • August 13, 2026

@RJW59  Zelf een beetje klaar met mijn Outlook e-mailaccount. Alhoewel ik niet zo direct fan ben van een provider gebonden emailadres, maar wel erg tevreden ben met KPN, denk ik er over na om alles binnenkort over te zetten naar mijn onbenutte KPN e-mail account.

Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • August 13, 2026

Ok, doot kalm an dan he

Stephan.z
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • August 13, 2026

Je kan je ook kijken of je betrokken ben geweest bij een hack.
Zie
https://www.politie.nl/informatie/checkjehack.html

of
https://haveibeenpwned.com/

Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • August 13, 2026

Je kan je ook kijken of je betrokken ben geweest bij een hack.
Zie
https://www.politie.nl/informatie/checkjehack.html

of
https://haveibeenpwned.com/

Bedankt voor de tip, ik ben er als oud politiemedewerker bekend mee; het is niet het geval!

Stephan.z
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • August 13, 2026

Spam is meestal een oorzaak dat je mail gegeven ergens is gedeeld.
bij pwned kan je zien welke gegevens er al bekend zijn van je op het darkweb

Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • August 13, 2026

Spam is meestal een oorzaak dat je mail gegeven ergens is gedeeld.
bij pwned kan je zien welke gegevens er al bekend zijn van je op het darkweb

Nogmaals Stephan, ik ben je dankbaar voor je suggesties. Maar zoals in mijn vorige antwoord al gezegd; ik ben er bekend mee en voor de zekerheid zal ik nog even aangeven dat ik clean ben. Fijne dag!

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • August 13, 2026

@Stephan.z , ​@RJW59 , pwned was mij ook al lang bekend en mijn outlook adres is bij Ticketcounter in februari 2021 gehackt vandaar die weinige spam van nog geen 10 per week die ik tot voor kort al zeer lange tijd ontving in mijn ongewenste email map, maar nu sinds een maand met 15 tot 20 per dag echt de spuitgaten uitloopt.

Die hoeveelheid spam zie ik voorlopig niet minder worden, dus maar even voorzichtig kijken wat  een KPN mail account mij te bieden heeft in de toekomst. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • August 13, 2026

Het is zo vreemd dat dit in ‘golven’ gebeurt; soms heb je een hele tijd heel weinig (maar dan zijn het geen ‘niet geverifieerde’ mails) en nu zijn het er veel. En het vreemde is, dat het sinds de invoering van ‘beveiligd internet” voor 1€ extra, zoveel meer is geworden….

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • August 13, 2026

@RJW59 zelf maak ik geen gebruik van Beveiligd Internet voor €1,- extra en ben ook maar een leek maar ik denk eerder dat het probleem bij Microsoft ligt met zijn Outlook e-mail accounts en manier van beveiliging.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 17, 2026

Hoi ​@RJW59, wat balen dat je zoveel spam krijgt, gelukkig houdt het spamfilter ze wel tegen.

Alle voordelen van Extra Veilig online bij KPN kun je vinden op onze kennisbank: