Skip to main content

Sinds enige tijd ontvang ik bijzonder veel spammail met verwijzingen naar KPN (in allerlei vormen geschreven) met het bericht dat ik maar ergens op moet klikken om de laatste update te verkrijgen. Uiteraard doe ik dit niet. Ik maak wel filterregels aan, maar het is net alsof de zenders dat doorhebben, want er komen prompt andere varianten. Is dit mogelijk een gevolg van de berichten dat KPN klantgegevens heeft verkocht?

Tips om ervan af te geraken? Het spamfilter doet er niets mee

Admin: bericht aangepast i.v.m. forumregels

Hi en welkom op ons forum @verge. Goed dat je bij twijfel navraag doet.

Ik lees dat je last hebt van spam, dit klinkt vooral als phishing. Phishing zijn e-mails afkomstig van cybercriminelen, oftewel online oplichting. Zij proberen zich voor te doen als betrouwbare bedrijven, om zo gegevens van je te vragen. Weet dat wij je nooit om persoonlijke gegevens zouden vragen via e-mail. Wij raden je aan om nergens op te klikken in zulke mails, en de e-mail meteen weg te gooien.

Op deze pagina van onze site lees je meer over phishing, wat de laatste bekende phishing mails zijn, wat we vanuit KPN tegen phishing doen en je kunt nieuwe phishing mails ook naar ons doorsturen.

Verder lees je in onderstaand artikel meer over spam in het algemeen:

Â