Skip to main content

Bij het testen van mijn IP adres, blijkt dat ik op 2 sites op een blacklist sta?

De score zou 5.5 zijn. Ik heb verschillende mails getest en steeds hetzelfde resultaat.

Virus Scanner vind geen fouten.

Sender SPAM Score Report

Overall Score
Risk score from 1 to 10, with 10 being the highest risk of reaching the spam folder.
5.5 - SPAM - High Risk

Deliverability issues detected. Please improve your content or sending IP reputation to resolve these issues.

SpamAssassin Rules
Points that contributed to your sender score.
-0.0 Informational: message was not relayed via SMTP
1.2 Missing To: header
-0.0 Informational: message has no Received headers
1.8 Missing Subject: header
0.1 Missing Message-Id: header
1.4 Missing Date: header
0.0 No description available.
1.0 Missing From: header
-0.0 No description available.
0.0 Message appears to be missing most RFC-822 headers
Sending IP Reputation
Quick reputation analysis for the sending IP address. Blacklisted IPs will increase your chance of reaching the SPAM folder.

IP address was not found in the email headers. Please include this data for better analysis.
 

Pro Tip to Improve Your Deliverability Rates Even Further

Cleanse your email lists from SPAM traps, complainers, and bounces to keep mail service providers like gmail, yahoo, hotmail, AOL, and other popular providers happy.

Hallo @brnrd 

 

Welke test website?

Alle KPN ‘dynamische’ IP-adressen staan sowieso op een Spamhaus blocklist van dynamische IP-adressen, dat zal bij jou er 1 van zijn?

Je kan je daar zelf van laten verwijderen, alleen zinvol als je zelf een mailserver hebt draaien.

Welke andere blocklist sta je op, misschien net zo iets?

 


Hoi GeSp

dnsbl.sorbs.net     
dnsbl.spfbl.net 

dul.dnsbl.sorbs.net

 

Spamhaus geeft aan, dat zij geen Spam indicatie kunnen wijzigen en wijzen naar de provider?

 

Spamhaus geeft er nu overigens nog maar een aan.

Ik was wat verontrust, omdat een bekende ineens in de map ongewenst terecht kwam, in Outlook.

Verder, omdat het internet ergerlijk traag is. You tube duurt minuten om een pagina te laden.

Vaak herladen, omdat hij eruit valt, (wachten of doorgaan?) of niet geheel laden wil.

Ook Duck Duck zoekresultaten kunnen irritant traag zijn. Lijkt wel een inbelverbinding. Maar de KPN test geeft normale waarden aan. 60 mb voor download en 30 mb upload.

De gegevens van de Email check begrijp ik ook niet.

Ik heb nooit iets gewijzigd aan de instellingen of de opmaak van een EMail.

Een oude schijf met een eerdere, goede versie van het OS, geeft geen verbetering, dus het kan niet aan het systeem of de instellingen liggen.


Hoi @brnrd 

 

Bij spamhaus kan je jouw IP-adres alleen van de PBL blacklist verwijderen, dat zijn die dynamische IP-adressen.

Op die sorbs lijsten staat mijn IP-adres ook, zal wel net zoiets zijn als die spamhaus PBL blacklist (sta daar niet op, misschien heb ik mijn IP-adres daar ooit verwijderd?), ik draai wel een mailserver maar heb van die vermelding op de sorbs lijsten blijkbaar geen last, alle mail komt gewoon aan.

Die spfbl is net zo'n soort lijst, daar staan ook alle dynamische IP-adressen op.

Het lijkt mij niet iets waar je je zorgen over moet maken, hoop van die lijsten bevatten dezelfde info en ik denk dat het hier alleen komt omdat je een dynamisch IP-adres hebt.


Hoi GeSp

 

Dat is wel vreemd, want ik werk eigenlijk altijd vanaf een desktop en zonder wifi verbinding.

Dat IP adres is dus steeds en al jaren hetzelfde.

Maar wat er als inhoud van mijn mail is geplaatst, is abracadabra voor mij.

Daarmee zou de content op spam worden gewaardeerd?

Een score van 5,5 op tien is wel hoog. Ben mij niet bewust spam te hebben verspreid.

 


Ik was wat verontrust, omdat een bekende ineens in de map ongewenst terecht kwam, in Outlook.

Verder, omdat het internet ergerlijk traag is. You tube duurt minuten om een pagina te laden.

Vaak herladen, omdat hij eruit valt, (wachten of doorgaan?) of niet geheel laden wil.

Ook Duck Duck zoekresultaten kunnen irritant traag zijn. Lijkt wel een inbelverbinding. Maar de KPN test geeft normale waarden aan. 60 mb voor download en 30 mb upload.

 

Hallo @brnrd ! De dingen die je opnoemt hebben sowieso niets te maken met hetgeen wat je hier geconstateerd hebt. Wanneer mails die een bekende aan jou sturen, in de spam-map terecht komt, dan heeft dat niets te maken met eventuele dingen aan jouw kant, maar meer aan de kant van de verzender er van. Ook zaken als Youtube of Duck duck die traag zijn, staan los van eventuele listings of spamscores. Sowieso de resultaten van deze test die aangeeft dat je een 5,5 scoort, zijn (voor zover ik kan zien) geen dingen waar je uberhaupt ooit last van zal krijgen, op welke manier dan ook.


Hoi Raymondt.

 

Bedankt voor de reactie.

Ik laat het dan maar, voor wat het is.

Al is de traagheid tegenwoordig wel heel irritant.

 


Hoi brnrd,

Traagheid is altijd vervelend, dus het kan geen kwaad om (eventueel met de hulp van superusers hier) eens op zoek te gaan naar de oorzaak ervan, en te kijken of het opgelost kan worden. De oplossing zal hem echter niet zitten in spamscores e.d., maar zal simpelweg op een andere plek gevonden moeten worden.


Hoi Raymondt

Bedankt voor de reactie.