Skip to main content
Beantwoord

Inlog van buitenaf wijzigt mijn abonnement en vraagt Netflix aan

• September 12, 2025
  • 83 reacties
  • 1104 keer bekeken

Er wordt voor de 2e keer in 3 maanden tijd van buitenaf door iemand anders ingelogd in mijn kpn account. Deze "persoon" ontkoppeld altijd mijn internet en tv product uit mijn overzicht,en zet netflix premium aan. Dit kost me dan 19 euro,terwijl ik al netflix als los abonnement heb. Iedere keer blijft het hier ook bij,maar vind dit doodeng. 1e keer alle stappen doorlopen, maar heb er nooit meer iets over gehoord. Vanuit KPN kan er ook niks gedaan worden...

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Dank voor alle reacties en adviezen: heel fijn om te zien dat er zo wordt meegedacht!

Onder andere een goede tip: 

Beste ​@Elvedetto Ik zou van alle accounts die KPN gerelateerd zijn de inloggegevens aanpassen, zowel mailadres als wachtwoord, inclusief Netflix.

Geef in het privédeel van je profiel je NAW-gegevens, geb.datum, klantnummer(s) en laatste 3 cijfers IBAN in, dan kan een moderator er in duiken.

Het moet niet nodig zijn KPN te verlaten.

KPN doet er alles aan om zo veilig mogelijk te kunnen werken, door hunzelf en hun klanten.

Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om jouw klantgegevens (klantnummer, postcode en huisnummer + geboortedatum) in te vullen in het privédeel van je community profiel. Alleen het KPN Community team heeft hier inzage in. Geef ons daarna even een seintje, dan kan een moderator je gegevens bekijken en samen met jou een oplossing zoeken.

We vinden het natuurlijk belangrijk dat je veilig gebruik kunt maken van onze diensten en we helpen je daar graag bij.

We willen graag benadrukken hoe belangrijk het is om een sterk wachtwoord te gebruiken én tweestapsverificatie (2FA) in te schakelen. Vanaf nu is 2FA voor ieder account verplicht bij het inloggen op MijnKPN. Dit helpt om jouw account zo goed mogelijk te beschermen.

Meer weten over wat tweestapsverificatie (MFA) precies betekent, hoe het werkt en wat je moet doen? Bekijk dan deze link: Veiligheid voorop!

83 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • September 12, 2025

Misschien een suggestie om het wachtwoord te wijzigen, en 2FA aan te zetten ?

Het is maar een idee …….. ;-)

• September 12, 2025

Misschien een suggestie om het wachtwoord te wijzigen, en 2FA aan te zetten ?

Het is maar een idee …….. ;-)

Iemand anders kan een ander MijnKPN account aanmaken. En vervolgens jouw thuis abonnement koppelen met dat MijnKPN account als diegene alle gegevens weet. Dus: adresgegevens, abonnementnummer en rekeningnummer. Dat is wat hier gebeurt. En KPN doet daar niets aan. De enige oplossing is overstappen naar een andere provider, rekeningnummer veranderen. Of verhuizen 😉

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 13, 2025

Hallo ​@Elvedetto ,

Gebeurt dit niet door iemand uit jouw huishouden die ook op de hoogte is van jouw gegevens? Bv door een partner of een kind? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 13, 2025

@Noordzee Was het maar zo'n feest,mijn vrouw heeft geen idee hoe ze dat moet doen en mijn kinderen zijn allebei onder de 2 jaar 😂😂👍🏻

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • September 13, 2025

Ooit een tv ontvanger gekocht of verkocht op Marktplaats?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 13, 2025

@j3roentje Nee ook niet...

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 13, 2025

@Marlon92 ja ik ben er ook bang voor dat het einde van KPN voor mij is. Vind het zo jammer, ben al sinds ik me kan herrineren bij KPN, heb nog een planet emailadres, en vind het met de jaren allemaal zo hard achteruit gegaan...en dat dan dit ook de enige optie blijkt te zijn, is een volgende druppel in de emmer😔

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 13, 2025

Wat Marlon zegt zou kunnen maar die persoon heeft dan wel heel veel informatie over jou. Daar zou ik me dan meer zorgen over maken!! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 13, 2025

@Joep1965 Het is dus precies dat. Het idee dat iemand producten kan weghalen uit mijn KPN id, extra opties kan aanzetten en ik er letterlijk niks tegen kan doen vind ik doodeng. Waarom het tot nu toe alleen om 2x Netflix gaat weet ik dan ook niet maar het idee is totaal niet prettig

• September 13, 2025

Het zomaar aanmaken van een account waarschijnlijk via een heel ander ip adres en dan zaken overhevelen moet binnen de KPN systemen toch heel veel alarmbellen doen  afgaan. Voor iets onschuldigs als een tweede community account wordt je al heel snel benaderd. En dan zou dit 'zomaar' kunnen. 

Inderdaad als iemand die gegevens heeft kan het redelijk eenvoudig zijn. Ik en met mij anderen schrijven al jaren dat de verificatie te simpel is die sms verificatie helpt maar een klein beetje.

Dat er vanuit KPN niks kan worden gedaan ontgaat mij die moeten exact kunnen zien welk IP adres wordt gebruikt. Dan wordt privacy zeker als excuus gebruikt.

Mogelijk eerst officieel aangifte doen van identiteits diefstal. Want overstappen naar een andere provider zal naar ik verwacht weinig helpen. Zeker als alle Persoonsgegevens bekend zijn.

• September 13, 2025

Dat er vanuit KPN niks kan worden gedaan ontgaat mij die moeten exact kunnen zien welk IP adres wordt gebruikt. 

Dan zien ze een ip adres, en wat moeten ze daar dan mee doen? Volgens mij kan KPN daar vrij weinig mee. Blokkeren kan alleen als diegene zijn eigen thuisaansluiting gebruikt om dit te doen. Maar als diegene een beetje clever is, dan doet die dat niet. 

Ze zien nu ook een 06 nummer. Want diegene zal ook 2FA moeten gebruiken. Dat is nu verplicht. Maar ja... dat kan ook een 06 nummer zijn van een naamloos prepaid kaartje. Blokkeren kan. Maar alleen achteraf. Als het kwaad al geschied is. En de volgende keer gebruikt diegene weer een ander prepaid kaartje.

• September 13, 2025

Het zomaar aanmaken van een account waarschijnlijk via een heel ander ip adres en dan zaken overhevelen moet binnen de KPN systemen toch heel veel alarmbellen doen  afgaan.

Nee. Want zoiets gebeurt zo vaak. Mensen zijn hun login gegevens kwijt. Ze hebben een account met emailadres van vorige provider wat niet meer bestaat. En maken dan gewoon een nieuw account aan. Dat doen ze ook op hun mobiele telefoon die verbonden is met 4G van Vodafone ofzo. Of als ze op vakantie zijn in bijvoorbeeld Frankrijk. Dus dat vreemde ip adres zegt ook helemaal niks.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 13, 2025

Beste ​@Elvedetto Ik zou van alle accounts die KPN gerelateerd zijn de inloggegevens aanpassen, zowel mailadres als wachtwoord, inclusief Netflix.

Geef in het privédeel van je profiel je NAW-gegevens, geb.datum, klantnummer(s) en laatste 3 cijfers IBAN in, dan kan een moderator er in duiken.

Het moet niet nodig zijn KPN te verlaten.

KPN doet er alles aan om zo veilig mogelijk te kunnen werken, door hunzelf en hun klanten.

• September 13, 2025

Het zomaar aanmaken van een account waarschijnlijk via een heel ander ip adres en dan zaken overhevelen moet binnen de KPN systemen toch heel veel alarmbellen doen  afgaan.

Nee. Want zoiets gebeurt zo vaak. Mensen zijn hun login gegevens kwijt. Ze hebben een account met emailadres van vorige provider wat niet meer bestaat. En maken dan gewoon een nieuw account aan. Dat doen ze ook op hun mobiele telefoon die verbonden is met 4G van Vodafone ofzo. Of als ze op vakantie zijn in bijvoorbeeld Frankrijk. Dus dat vreemde ip adres zegt ook helemaal niks.

Vanuit het buitenland zou dat niet eens mogelijk moeten zijn. Als dit wel kan is dat al te idioot voor woorden. En sluit zeker niet aan bij de opmerking van JanD.

Destijds toen KPN voor het eerst Netflix ging verkopen stond het vol met dergelijke berichten. Echter hier lijkt het nog iets verder te gaan.

• September 13, 2025

Vanuit het buitenland zou dat niet eens mogelijk moeten zijn. Als dit wel kan is dat al te idioot voor woorden. En sluit zeker niet aan bij de opmerking van JanD.

Kan wel gewoon. Het is niet praktisch dit dicht te zetten ofzo. Mensen zijn vaak op vakantie en moeten/willen dan iets doen. Bijvoorbeeld e-sim koppelen ofzo. Of snelheid thuis abonnement aanpassen. Abonnement verlengen. Noem maar op. Sommige klanten wonen zelfs in het buitenland. 

• September 13, 2025

Ergo volledig onveilig. Veiligheid gaat boven alles.

• September 13, 2025

Iets vanuit het buitenland blokkeren is geen beveiligingsoplossing. Je benadeelt er heel veel onschuldige klanten mee. Vanuit Nederland kan het dan nog steeds wel. En een kwaadwillende vanuit het buitenland gebruikt gewoon een VPN naar een Nederlandse server.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 13, 2025

Volgens mij is het vrij duidelijk dat er ingelogd wordt in het account van ​@Elvedetto en vervolgens dingen in dat account worden uitgevoerd. Dit betekent:

• @Elvedetto hergebruikt hoogstwaarschijnlijk hetzelfde wachtwoord op meerdere plekken. Mogelijk is dit wachtwoord door een datalek op het Dark Web terecht gekomen. 
  • Elvedetto heeft de afgelopen drie keer niet diens wachtwoord gewijzigd van MijnKPN, waardoor inbreker elke keer kon terugkeren. (Inclusief vergeten verplichte 2FA aan te zetten?)
  • Elvedetto heeft wel het wachtwoord gewijzigd, maar inbreker krijgt toch elke keer opnieuw toegang. In dat geval is er mogelijk sprake van een virus, waardoor elke keer opnieuw toegang bemachtig kan worden. 

Het beste is inderdaad voor nu om al je wachtwoorden te wijzigen naar iets unieks. Vooral je mailbox is het belangrijkste, want als inbrekers daar toegang tot hebben kunnen ze vrijwel overal in. En mocht je een vermoeden hebben dat je een virus hebt, doe dat apparaat dan uit. Vooral geen wachtwoord reset op dat apparaat uitvoeren. 

Zet ook zo snel mogelijk 2-stapsverificatie aan, iets wat voor MijnKPN inmiddels verplicht is. Ook een boel andere (belangrijke) accounts bieden die optie aan.

Verder heb je zelf, maar ook KPN, verantwoordelijkheden voor de veiligheid van je account. Ik heb hier wel eens eerder gelezen dat een moderator een melding kan doen bij de juiste afdeling die dit verder kan oppakken en onderzoeken. Dat is even afwachten dus. 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 13, 2025

@Elvedetto Ik begrijp dat je ook een KPN mailadres gebruikt. In dat geval raad ik je ook aan om je filters te controleren. Vaak worden er filters geplaatst die bepaalde mails doorsturen en verwijderen. Hierdoor ontvang jij niks en kan een inbreker opnieuw toegang bemachtigen. Hier is een voorbeeldcasus: 

Hier kan je meer instructies vinden om je mailfilters te controleren en eventueel te verwijderen. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 13, 2025

Help alles niet als de vreemde volgende gegevens al weet

Hij kan gewoon een nieuwe KPN ID met een nieuwe email-adres maken en de KPN abonnement koppelen en ermee weer volledige toegang krijgen.

• September 13, 2025

Volgens mij is het vrij duidelijk dat er ingelogd wordt in het account van ​@Elvedetto en vervolgens dingen in dat account worden uitgevoerd.

Dat kan nu niet meer. Want 2FA staat nu bij iedereen aan. Dat heeft KPN gedaan. Inloggen zonder 2FA is niet meer mogelijk. 

Bovendien schrijft Elvedetto:

EDeze "persoon" ontkoppeld altijd mijn internet en tv product uit mijn overzicht...

Dus de "aanvaller" gebruikt een ander MijnKPN account. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 13, 2025

Beste ​@Elvedetto heb je je email-accounts al eens gecontroleerd via onderstaande link:

https://haveibeenpwned.com/ ???

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 13, 2025

EDeze "persoon" ontkoppeld altijd mijn internet en tv product uit mijn overzicht...

Dus de "aanvaller" gebruikt een ander MijnKPN account. 

@Marlon92 Lijkt mij vreemd, want zover ik weet kan je abonnement niet gekoppeld worden aan een ander MijnKPN abonnement. Het moet dan eerst ontkoppelt worden door jezelf of de klantenservice. 

Als dat écht anders loopt en een inbreker op die manier een abonnement kan overnemen en Netflix kan toevoegen, is dat iets wat KPN echt snel waterdicht moet maken. Zou niet mogen. 

• September 13, 2025

Lijkt mij vreemd, want zover ik weet kan je abonnement niet gekoppeld worden aan een ander MijnKPN abonnement.

Dat kan wel. Geen enkel probleem. 

Het moet dan eerst ontkoppelt worden door jezelf of de klantenservice. 

Daar is geen klantenservice voor nodig.

Als dat écht anders loopt en een inbreker op die manier een abonnement kan overnemen en Netflix kan toevoegen, is dat iets wat KPN echt snel waterdicht moet maken. Zou niet mogen. 

Het is waterdicht. Zolang iemand maar niet jouw gegevens allemaal heeft. Daarom is het zo belangrijk dat je niet alles zomaar online zet.

Niet alleen bij KPN zo hoor. Iemand die al jouw gegevens heeft kan ook bij andere bedrijven, instellingen, banken en bij de overheid enorm veel ellende veroorzaken. Dat wil je niet weten.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 13, 2025

Het is waterdicht. Zolang iemand maar niet jouw gegevens allemaal heeft. Daarom is het zo belangrijk dat je niet alles zomaar online zet.

Het is natuurlijk geen 2010 meer. De kans is zeer groot dat iedereen zijn BSN en bankrekeningnummer minimaal één keer is gelekt. Hoef je zelf niks voor te delen online. 

Ernstig dan dat dit systeem voor nu niet waterdicht is. Je zou moeten zeggen dat als een abonnement is toegevoegd, deze gelockt is. Hopelijk dat ze daar snel iets voor verzinnen, want dit is 100% verantwoordelijkheid van KPN en niet de klant. Klant is puur slachtoffer en kan hier niks tegen doen.