Skip to main content
Beantwoord

Inlog van buitenaf wijzigt mijn abonnement en vraagt Netflix aan

• September 12, 2025
  • 83 reacties
  • 1104 keer bekeken

Toon eerste bericht

83 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 13, 2025

​@Marlon92 Lijkt mij vreemd, want zover ik weet kan je abonnement niet gekoppeld worden aan een ander MijnKPN abonnement. Het moet dan eerst ontkoppelt worden door jezelf of de klantenservice. 

Zie hier dat is mogelijk is zonder afkoppeling van andere KPN-ID, met advies van KPN moderator

• September 13, 2025

Ernstig dan dat dit systeem voor nu niet waterdicht is. Je zou moeten zeggen dat als een abonnement is toegevoegd, deze gelockt is. 

Hoe zou die dan weer "geunlockt" moeten worden? Zodat die gekoppeld kan worden aan een ander MijnKPN account? KPN bellen? En dan antwoord geven op een aantal verificatie vragen? En dat dan de medewerker dat voor jouw regelt? Dat kan een kwaadwillende die al jouw gegevens kent ook.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 13, 2025

Hoe zou die dan weer "geunlockt" moeten worden? Zodat die gekoppeld kan worden aan een ander MijnKPN account? KPN bellen? En dan antwoord geven op een aantal verificatie vragen? En dat dan de medewerker dat voor jouw regelt? Dat kan een kwaadwillende die al jouw gegevens kent ook.

​@Marlon92 In de praktijk komt unlocken minder voor, want eenmaal toegevoegd aan MijnKPN is het goed. En voor de gevallen dat het toch moet, kan dat met 2FA SMS of via klantenservice met verificatiecode. En zo zijn er meer tools die KPN al inzet ter verificatie om sim swapping te voorkomen. Dat zou uitgebreid moeten worden naar dit. 

Veel vaker vergeten klanten hun wachtwoord en moet het account gewoon gereset worden. Daar is ook 2FA verplicht, dus daar zit ook geen lek. 

• September 13, 2025

Veel vaker vergeten klanten hun wachtwoord en moet het account gewoon gereset worden. 

Als het emailadres niet meer bestaat, dan kan dat niet.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 13, 2025

Dat is dan een unieke situatie waar een klantenservice ingeschakeld moet worden en door middel van een 2FA verificatie het abonnement moet vrij kunnen geven. Zijn genoeg oplossingen voor te verzinnen. 

Heb net geprobeerd om ons thuis abonnement op ander MijnKPN account te zetten. Alleen bankrekeningnummer is inderdaad voldoende, verder 0 verificatie. 

Ik vind dit een slechte zaak en zou echt een extra verificatielaag tussen moeten komen. Als je alleen al een Tikkie stuurt naar iemand, of iets doorverkoopt op marktplaats, kan je al je IBAN nummer delen. Dat is dan meteen voldoende om ‘n abonnement over te nemen. Kwalijke zaak!!

Dit moet serieus opgepakt worden!! - Is tegelijkertijd een broedplaats voor phishing aanvallen. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • September 13, 2025

Nou, mooie boel is dat ​@Marlon92, die hele pas ingevoerde 2FA stap is dus gewoon een clownsshow..

Leen59
Wijsgeer
  • September 13, 2025

• September 13, 2025

Nou, mooie boel is dat ​@Marlon92, die hele pas ingevoerde 2FA stap is dus gewoon een clownsshow..

Dat is niet waar. Normaal gesproken weet (bijna) niemand jouw adresgegevens en rekeningnummer 

• September 13, 2025

Dat is dan een unieke situatie ...

Dat is helemaal geen unieke situatie. Zoiets komt met regelmaat voor. Ziggo klant stapt over naar KPN. Gebruikt zijn Ziggo mailadres om een MijnKPN account aan te maken. En na een half jaar bestaat dat Ziggo mailadres niet meer. Bijvoorbeeld. 

En ook Gmail of Hotmail adressen kunnen ontoegankelijk worden doordat men het wachtwoord kwijt is en men geen goede herstelopties ingesteld heeft.

• Topper
  • September 13, 2025

Er wordt voor de 2e keer in 3 maanden tijd van buitenaf door iemand anders ingelogd in mijn kpn account. Deze "persoon" ontkoppeld altijd mijn internet en tv product uit mijn overzicht,en zet netflix premium aan. Dit kost me dan 19 euro,terwijl ik al netflix als los abonnement heb. Iedere keer blijft het hier ook bij,maar vind dit doodeng. 1e keer alle stappen doorlopen, maar heb er nooit meer iets over gehoord. Vanuit KPN kan er ook niks gedaan worden...

Bij mij is er een uur geleden ook weer een premium netflix abonnement aangesloten. Ook de 2e keer in 3 maanden tijd. Ben er helemaal klaar mee en ga overstappen!

Leen59
Wijsgeer
  • September 13, 2025

Heb je al eens bij Netflix zelf gekeken?

Ik denk niet dat overstappen dit probleem oplost.

• Topper
  • September 13, 2025

Heb je al eens bij Netflix zelf gekeken?

Dit staat los van netflix. Ik heb een netflix abonnement via netflix zelf lopen. 3 maanden geleden ben ik ontkoppeld op mijn kpn id en heeft de hacker met zijn/haar mail adres mijn kpn id gekoppeld aan dat mail adres en aan zijn/haar telefoon nummer. Elke keer wanneer ik mijn kpn id weer koppelde werd ik er continue weer uitgegooid. Zodra ze je postcode , laatste 3 cijfers bankrekening nr hebben kunnen ze dus blijkbaar gewoon inloggen. Ik heb alle beveiliging aangezet ook de twee staps verificatie dus begrijp niet hoe het mogelijk is dat ik nu voor de 2e keer gehackt word. Heb uiteraard aangifte gedaan maar politie gaat GEEN onderzoek starten. Te belachelijk voor woorden. Geld voor t netflix abonnement heb ik wel gecrediteerd gekregen maar ook dat heeft 100e telefoontjes gekost. Ben dr klaar mee

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 13, 2025

Dat kan ik mij best voorstellen ​@Claire36, het is ergens natuurlijk de omgekeerde wereld, maar je zou bijvoorbeeld een gratis internetbank account kunnen aanmaken. Bunq, N26 of Revolut bijvoorbeeld. Of gewoon een ‘normale’ bank. En dan dat IBAN nummer gebruiken voor afschrijvingen van KPN en deze even verder niet delen.

Mogelijk verliezen ze dan na een tijdje interesse in jou, omdat je niks meer ‘waard’ bent. 

En dan blijft het aan KPN om een extra verificatielaag in te bouwen. 

• Topper
  • September 13, 2025

Dat kan ik mij best voorstellen ​@Claire36, het is ergens natuurlijk de omgekeerde wereld, maar je zou bijvoorbeeld een gratis internetbank account kunnen aanmaken. Bunq, N26 of Revolut bijvoorbeeld. Of gewoon een ‘normale’ bank. En dan dat IBAN nummer gebruiken voor afschrijvingen van KPN en deze even verder niet delen.

Mogelijk verliezen ze dan na een tijdje interesse in jou, omdat je niks meer ‘waard’ bent. 

En dan blijft het aan KPN om een extra verificatielaag in te bouwen. 

Mijn vertrouwen in kpn is weg. Dat het 1 keer gebeurd oke maar dat het nog een 2e keer mogelijk is en KPN dit dus niet serieus heeft genomen. Nee helaas, mij zijn ze kwijt en heb zojuist de overstap naar een andere provider gedaan. 

Leen59
Wijsgeer
  • September 13, 2025

Wat mij opvalt, ook in een ander topic waar ik al naar verwezen heb, dat het steeds om Netflix gaat. Is dat toeval?

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 13, 2025

Wat mij opvalt, ook in een ander topic waar ik al naar verwezen heb, dat het steeds om Netflix gaat. Is dat toeval?

Nee, ze kunnen die accounts weer doorverkopen. Vaak kan je die dan weer bemachtigen via andere sites voor een paar euro en deel je die met een paar mensen. Zit dus een hele business achter.

Mijn vertrouwen in kpn is weg. (..) Nee helaas, mij zijn ze kwijt en heb zojuist de overstap naar een andere provider gedaan. 

En dat kan ik mij best voorstellen. 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 13, 2025

.

Leen59
Wijsgeer
  • September 13, 2025

Nee, ze kunnen die accounts weer doorverkopen. Vaak kan je die dan weer bemachtigen via andere sites voor een paar euro en deel je die met een paar mensen. Zit dus een hele business achter.

Maar dat blijft dan toch zo?

​@Claire36 ik hoop dat je dan van dit probleem af bent, maar heb zo mijn twijfels. Succes iig.

• Topper
  • September 13, 2025

Maar dat blijft dan toch zo?

​@Claire36 ik hoop dat je dan van dit probleem af bent, maar heb zo mijn twijfels. Succes iig.

Want? Als ik geen klant meer ben bij KPN is mijn kpn id ook niet meer in gebruik lijkt me? Zou raar zijn als er nog abonnementen in een kpn id aangevinkt kunnen worden als diegene geen gebruik meer maakt van kpn. 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 13, 2025

Ik lees in dit topic dat ​@Erik van KPN zegt ‘Mocht je nou merken dat dit wel gebeurt, laat het weten. We hebben manieren om een KPN ID vast te zetten en ongewenst kapen te voorkomen.‘

Wellicht dat dit wel een goede oplossing is voor ​@Elvedetto en anderen. 

• Topper
  • September 13, 2025

Ik lees in dit topic dat ​@Erik van KPN zegt ‘Mocht je nou merken dat dit wel gebeurt, laat het weten. We hebben manieren om een KPN ID vast te zetten en ongewenst kapen te voorkomen.‘

Wellicht dat dit wel een goede oplossing is voor ​@Elvedetto en anderen. 

Dit had KPN dan wel mogen zeggen 3 maanden geleden of de gedupeerde moeten informeren hierover. Ik heb zelf ik weet niet hoe vaak naar KPN moeten bellen en niemand van de klantenservice wist van dit probleem af. Ik lees berichten van 4 a 5 jaar terug waar dit al gaande was. 

Leen59
Wijsgeer
  • September 13, 2025

Want? Als ik geen klant meer ben bij KPN is mijn kpn id ook niet meer in gebruik lijkt me? Zou raar zijn als er nog abonnementen in een kpn id aangevinkt kunnen worden als diegene geen gebruik meer maakt van kpn.

Net even gekeken in Mijn KPN, maar ik zie nergens een optie om het account te verwijderen..

• Deelnemer
  • September 13, 2025

Is u het adminwachtwoord van uw modem bekent ? (Dit wachtwoord staat op de sticker van uw modem.) Als dit het geval is, wil ik zeggen dat u uw modem moet resetten met de resetknop(klein hole in uwe modem met een clip een second duwe). Zodra u het adminwachtwoord heeft, verander het dan in een sterk wachtwoord en schrijf het alleen voor uzelf op (bijvoorbeeld op papier).

Nu, als dit voor mij is gedaan (box 14), had ik 2 pc’s die toegang hadden tot mijn modem: één in mijn kamer en de tweede verbonden met mijn tv via de DIW7022-verbinding. Ik had altijd hetzelfde probleem als u.

De actie die ik heb ondernomen:

1. De verbinding naar mijn tv (via DIW7022_xxx, waarbij xxx de naam van uw modem is) heb ik niet meer via UTP laten lopen, maar via een wifi-verbinding.

2. De modem heb ik in mijn elektrische kast afgesloten met een sleutel.

3. Ik heb de modem op een apart elektrisch beveiligd circuit geplaatst, zodat mijn communicatie-apparatuur altijd van stroom wordt voorzien en niemand de apparatuur uit kan schakelen (zonder de sleutel van de kast).

Sindsdien heb ik altijd toegang tot mijn modem met hetzelfde wachtwoord. Vroeger was ik elke dag bezig met het zoeken naar mijn wachtwoord, maar nu heb ik geen problemen meer met toegang.

Tweede actie: Ik heb alle apparaten in mijn netwerk een vast IP-adres toegewezen, binnen het reserveringsbereik van de IP-adressen van mijn thuisnetwerk.

Derde actie: Dit moet nog worden gecontroleerd, omdat mijn originele configuratie is veranderd ????

Beveiliging: Wifi-scheiding, zodat u alleen de apparaten toegang geeft die mogen verbinden via hun MAC-adres.

I

Je moet in kwestie van beveiliging niemand volledig vertrouwen.

Ik hoop dat ik je heb geholpen.

Een ander goed advies: schrijf alle bankrekeningwachtwoorden en andere belangrijke wachtwoorden niet op je pc, maar op papier – de goede oude manier.

Ik dacht ook dat het handig was om alles op OneDrive te zetten, maar het is nooit 100% veilig.

Ik raad je aan om 2FA (tweefactorauthenticatie) te gebruiken en probeer je telefoonnummer niet overal te delen.

Groetjes,
Ealalin

Leen59
Wijsgeer
  • September 13, 2025

Goed advies, maar heeft niet veel te maken met een account bij KPN.

• September 13, 2025

Ja dat klopt. Pure noodzaak omdat je met een paar eenvoudig te achterhalen gegevens je blijkbaar van alles kan. Het meest lastige is het klantnummer.