Skip to main content
Beantwoord

Inlog van buitenaf wijzigt mijn abonnement en vraagt Netflix aan

• September 12, 2025
  • 83 reacties
  • 1104 keer bekeken

Toon eerste bericht

83 reacties

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 19, 2025

Deze beste man moet gewoon een nieuw klantnummer krijgen, dan is het in dit geval opgelost.

​@bnh Ook niet, want dan wordt dat nieuwe klantnummer opnieuw betaald vanaf zelfde bankrekeningnummer en adres. Dus die is dan ook te kapen. 

Korte oplossing is (tijdelijk) ander rekeningnr gebruiken, of bij toevoegen aan MijnKPN aanvullende verificatie (voor als die op dat moment al gekoppeld is aan een KPN ID)

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • September 19, 2025

Ik neem aan dat de fraudeur geen toegang heeft tot ze bankrekening, dus dan kunnen ze nooit het nieuwe klantnummer achterhalen.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 19, 2025

Ik neem aan dat de fraudeur geen toegang heeft tot ze bankrekening, dus dan kunnen ze nooit het nieuwe klantnummer achterhalen.

​@bnh Klopt, maar je hebt dus geen klantnummer nodig. Je hoeft alleen maar bankrekeningnr in te vullen. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • September 19, 2025

Met mobiel is dat niet, maar thuis blijkbaar wel. Dit is wel heel slecht beveiligd. Ik kan dus van iedereen met een kpn abonnement die ik eens een tikkie heb gestuurd hun abonnement koppelen. Dit is best wel een lek ​@Jeroen van KPN. Hier moet zsm ook klantnummer en postcode al vereiste aan gekoppeld worden.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 20, 2025

Vreemd, omdat bij me wordt adres, klantennummer en bankrekening gevraagd bij toevoegen van thuis-abonnement, zoals mijn bericht hier eerder

Bij toevoegen van mobiele abonnement gaat het niet verder dan

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 20, 2025

Ik heb het geprobeerd op twee KPN IDs van huisgenoten die allebei mobiele abonnementen op hun naam hebben staan. Ik heb het thuis abonnement én mijn eigen 06 op mijn naam + KPN ID staan. 

Voorbeeld van wanneer ik in beide KPN IDs ons thuis abonnement wil koppelen:

En dit is mobiel abonnement:

Ik vind 06 nummer al veel meer waterdicht, want daar wordt een sms verstuurd. Waarom kan dit niet ook voor je thuis abonnement? Je hebt tenslotte wel een contact telefoonnummer in het systeem staan. Of desnoods een e-mail, zoals dit:

Ik zal morgen nog even proberen ook bij een vriend in zijn KPN ID te testen of dit net zo makkelijk gaat. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 20, 2025

​@ikheetjeff Volgens mijn vermoeden hebben de verschillen van opgevraagde gegevens tussen jouw poging en mijn poging te maken ermee, dat ik niet via een KPN thuis-internet deed, en je wel op een KPN thuis-internet. KPN ziet waarschijnlijk aan het IP-adres om welke abonnement het gaat.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 24, 2025

Ja, klopt inderdaad ​@TDN. Heb het nog even gecontroleerd bij een vriend die ook KPN Thuis heeft en daar krijg je een foutmelding als je met alleen rekeningnummer probeert toe te voegen.

Dus ​@bnh had toch wel een goed punt dat inderdaad alleen nieuw klantnummer ook al wel verschil kan maken.Â