Skip to main content
Beantwoord

Installatie van F-Secure op iMac loopt vast

• February 10, 2026
  • 6 reacties
  • 33 keer bekeken

Als ik F-secure wil installeren op mijn Imac verschijnt er een blanco scherm en gebeurt er verder niets. Ik kan het ook niet wegklikken. Wat gaat er fout?

Beste antwoord door Jasper van KPN

Welkom op de community ​@MaartenHengel, vervelend dat het installeren niet lukt. Voordat we kunnen zeggen wat er fout gaat moeten we eerst weten wat er precies gebeurt. Waar krijg je dat blanco scherm te zien? Is dat op de pagina die D4ALL noemt, of ergens anders? 

Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij vertelt. Hoe meer je kunt vertellen, hoe meer we met je mee kunnen denken. Als je het makkelijker vindt om het telefonisch uit te leggen kan dat ook, daarvoor kan je een terugbelafspraak maken via onze site.

Meer over F-Secure kan je ook in onze Kennisbank lezen: 

6 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • February 10, 2026

Is dit op de webpagina? (https://veillig.kpn.com)

Zo ja, druk bovenaan op de link “safari gebruikers”

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 12, 2026

Welkom op de community ​@MaartenHengel, vervelend dat het installeren niet lukt. Voordat we kunnen zeggen wat er fout gaat moeten we eerst weten wat er precies gebeurt. Waar krijg je dat blanco scherm te zien? Is dat op de pagina die D4ALL noemt, of ergens anders? 

Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij vertelt. Hoe meer je kunt vertellen, hoe meer we met je mee kunnen denken. Als je het makkelijker vindt om het telefonisch uit te leggen kan dat ook, daarvoor kan je een terugbelafspraak maken via onze site.

Meer over F-Secure kan je ook in onze Kennisbank lezen: 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 17, 2026

Ik heb het volgende gedaan: inloggen mijn KPN in Google Chrome, na inloggen scherm F-secure: “Abonnement is verlopen”, klik op ‘Alle taken weergeven”. Scherm: “Kritieke problemen” klik op “instellen”, naar F-secure pagina KPN klik op “F-secure 5 apparaten”, klik op “openen”, klik op “beste + apparaat toevoegen”, wiens apparaat wilt u toevoegen?, klik op “doorgaan” bij mijn apparaat, apparaat kiezen: klik op “downloaden voor Mac” bij deze computer, download openen en aan aanklikken, melding “dit pakket moet programma uitvoeren ….” klik op “doorgaan”, dan volgt een wit scherm met knoppen “ga terug” en “doorgaan” eronder en een draaiend gekleurd rondje. Ik kan dan nergens op klikken want hij reageert niet meer/ loopt vast. Wegklikken lukt ook niet. 

Jasper van KPN
Moderator

Heb je F-Secure eerder geïnstalleerd gehad op deze iMac? Het kan zijn dat er nog iets van de vorige installatie op staat, dat zou je dan nog kunnen verwijderen via het Verwijder­programma voor Mac dat F-Secure op hun site aanbiedt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 19, 2026

Ik heb het verijderingsprogramma geprobeerd. Ook dat loopt vast. Nadat ik het heb gedownload en verwijderen heb aangeklikt loop ook dit vast en kan niet weggeslikt worden. Tegelijk komt het aanmeldscherm voor F-secure weer tevoorschijn. Als ik op “Alle taken weergeven” klik komt er alweer een blanco scherm tevoorschijn waar niets gebeurd. Wat een drama zeg! Geen reclame voor KPN dit!

Jasper van KPN
Moderator

Wat raar dat alles vastloopt, dat hoort natuurlijk niet te gebeuren. Het is nog niet duidelijk wat er precies gebeurt, en waarom. Welke versie van MacOS staat er op jouw iMac? Lukt het wel om andere programma's te installeren?