Skip to main content
Antwoord

Is F-Secure op iOS beschikbaar?

• October 22, 2025
  • 5 reacties
  • 92 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Overal op de KPN-websites (incl. de Community en in de F Secure handleiding) lees ik dat F-Secure ook werkt op IOS (dus op iPhone en iPad).

Ik probeerde vandaag F-secure op mijn iPhone en iPad te installeren, maar liep vast.

Tot mijn stomme verbazing vertelt de medewerker van de KPN-servicedesk dat F-secure niet meer geïnstalleerd kan worden op iPhone en iPad…………. Het argument is dat Apple via IOS zelf voor voldoende beveiliging zorgt.

In de eerste plaats vraag ik mij af of dit verhaal klopt, met name ook voor wat betreft de beveiliging door Apple zelf.

In de tweede plaats vraag ik mij af waarom die installatie in de KPN-omgeving nog steeds wordt aanbevolen met bijbehorende links en waarom de KPNveilig-app nog steeds in de Appstore staat?

In de derde plaats vraag ik mij af of mijn IOS-apparaten buitenshuis wel voldoende zijn beschermd. (Binnenshuis heb ik ESET en ik heb begrepen dat ESET wèl ook iPhone en iPad beschermd.) Klopt dit? 

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@DiederikLJ. Welkom op de community! Helaas kan ik dit zelf niet testen, omdat ik geen iPhone of iPad heb. Voor zover ik weet is het wel mogelijk om F-Secure te installeren op een Apple-apparaat. Heb je al geprobeerd de installatie te starten via de App Store?

5 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 22, 2025

Hallo ​@DiederikLJ ,

F-secure is ook voor iOS beschikbaar:

https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/kpn-veilig/kpn-veilig-op-ios

En ja, ook zonder F-secure zijn jouw iPhone en iPad bij normaal internetgebruik voldoende beveiligd. Mits je alle beveiligingsupdates van Apple uitvoert. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 22, 2025

Mijn probleem is juist dat deze links onjuist zijn en niet meer werken! Check dat maar bij de KPN-servicedesk of probeer F-secure te installeren op iPhone en iPad….dat lukt niet (meer).

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 24, 2025

Hoi ​@DiederikLJ. Welkom op de community! Helaas kan ik dit zelf niet testen, omdat ik geen iPhone of iPad heb. Voor zover ik weet is het wel mogelijk om F-Secure te installeren op een Apple-apparaat. Heb je al geprobeerd de installatie te starten via de App Store?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 25, 2025

UIteraard heb ik de app Veilig Thuis van Kpn gedownload via de App Store.

Omdat ik bij de installatie van de app vastliep, heb ik gebeld met de Kpn servicedesk en daar werd mij verteld dat F-seure niet (meer) werkt op iPhone en iPad en dat er aan gewerkt wordt om dat aan te passen en te communiceren. Ik vind dit een zeer slechte gang van zaken. Op de website van Kpn staat nota bene nog een hele instructie…… zie https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/kpn-veilig/kpn-veilig-op-ios

Mocht ik verkeerd geïnformeerd zijn, dan hoor ik het graag!

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Wat vreemd dat het niet is gelukt. Loop gerust eens een KPN-winkel binnen als je in de buurt bent. Een collega daar kan dan nogmaals met je meekijken en een nieuwe poging doen.