Skip to main content

Besten,

even het volgende:

op mijn oude laptop had ik kpn veilig. (2 apparaten t.w. mob. telefoon en laptop)

is kpn veilig dan ook op mijn  nieuwe laptop "overgenomen"’?

ik zie nl. geen icoontje nu.

Hallo @cornelis2 

 

Nee KPN Veilig wordt niet automatisch overgenomen, je zal de licentie van je oude laptop eerst moeten vrijgeven om KPN Veilig daarna op je nieuwe laptop te kunnen installeren.
Dit kan je allemaal op je nieuwe laptop doen.
Eerst inloggen met je KPN ID op https://veilig.kpn.com en daarna onderstaande uitleg volgen.

De instructies hoe je de licentie verwijderd en hoe je KPN Veilig op je nieuwe laptop installeert kan je hier vinden: https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/kpn-veilig/kpn-veilig-op-pc.htm

Onder KPN Veilig gebruiken op PC kan je onder het kopje Licenties beheren vinden hoe je de licentie van je oude laptop verwijderd.

Als je dat gedaan hebt kan je onder KPN Veilig installeren op PC vinden hoe je hem op je nieuwe laptop installeert.


Toch snap ik het niet, want als ik de gegevens van kpn veilig raadpleeg wordt vermeld, dat DIT apparaat sinds een bepaalde datum in 2016 al wordt beschermd.


Dat zal dan toch je oude laptop zijn, die nieuwe is neem ik aan pas van dit jaar dus die kan niet al sinds 2016 beschermd zijn.

Je logt wel in op KPN Veilig via de nieuwe laptop?


Bij nader inz ien ook nog het volgende: na een  telefonisch gesprek met een medewerker van kpn zou duidelijk zijn, dat de beveiliging op mijn nieuwe laptop geregeld is. Omdat  er geen icoontje van kpn veilig zichtbaar werd op mijn pc , vertrouwde ik het niet helemaal en ook foute sites kregen geen melding  Het kan zijn dat er tussen de medewerker en mij wat miscommunicatie was.

Vandaar mijn vraag

p.s. ik zou op mijn pc ergens kunnen zien of de pc al of niet beschermd is.

maar ben vergeten hoe.


Ja ik log in op mijn nieuwe laptop.


Als je in het Start menu of bij Alle apps nergens KPN Veilig ziet staan dan staat het er niet op.

 


ik ben een digibeet en kan het zo niet vinden. zou het dan bij downloads kunnen staan. daar staat het niet.

sorry voor mijn onkunde. de nieuwe pc moet nog wennen

van hoe ik kpn veilig moet installeren op de kpn pagina wordt ik ook niks wijzer.

kun je mij stapsgewijs voor een simpele ziel als ik aangeven wat ik moet doen?


Het is gelukt!

bedankt voor het meedenken.