Het volgende is mij nu meerdere keren afgelopen week overkomen. Ik werd gebeld op mijn mobiele telefoon door iemand die vertelde me dat ik hem/haar had gebeld. Deze, Nederlandse, mobiele telefoonnummers stonden in beeld. Zou een collega kunnen zijn, familie, whatever. Nu komt het: ze bleven dus volhouden dat ik ze had gebeld, NEE, was, en blijft, mijn antwoord. Heel vreemd vond ik dit dus. Heb eens gegoogled, en zag dat dit SPOOFING wordt genoemd. Ik zie je denken wat is dit ?
"Wat gebeurt er bij SPOOFING? U wordt gebeld door een nummer dat echt lijkt, maar het is nagemaakt. Als ontvanger heeft u dat niet snel door. Op deze manier misbruik maken van een bekend telefoonnummer wordt SPOOFING genoemd."
Let op!!! Het kan dus iedereen overkomen en het is frustrerend zoveel keer in een week tijd. Zelf zal ik ook mijn telefonie provider, KPN, eens informeren wat ik hiermee kan doen.
Hoop idd ook niet dat ik op één of andere manier gehackt ben.
UPDATE:
Vandaag, 16 november, ben ik gebeld door KPN. "Mijn telefoon is gehackt" zo vertelde degene die ik ad telefoon had. "Hoe dan?" vroeg ik, "mijn telefoon heb ik beveiligd, eigenlijk dubbel, antivirus en VPN erop". "U zou op een website hebben gezeten die niet goed beveiligd is"
"🤬 Hoe moet ik dit nu weten en zien?"
"Een antivirus of ander programma moet dit dan toch gelijk tegenhouden of hoe dan ook?"
Ze kunnen mij niet verder helpen, alleen mijn telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen.
Nou, lekker dan, als iemand, die meer verstand van dit soort dingen heeft, meer weet wat ik het beste kan doen, laat het mij weten.
Ik wil iedereen laten weten dat ook jouw telefoon gehackt kan worden en wees dus voorzichtig.
Zijn er dan geen mensen bij KPN die weten wat je hieraan kunt doen, want de antwoorden zijn echt om te janken. Er moet toch meer aan dit soort dingen gedaan worden. Ik heb tenslotte een nummer via KPN afgestoten en dacht goed alles afgeschermd te hebben.