Skip to main content

Ik ontving een sms over kadootjes van KPN. Of ik maar even wilde inloggen/ aanmelden. Dit blijkt afkomstig van campagne@kpn.com, wat nadat ik wat gegoogeld had, gelukkig geen 'kwade' sms te zijn. Onlangs nog 'spoofing' meegemaakt en daarom ben ik voorzichtig geworden. Kan dit ook anders KPN?   

 

Hallo @Ronnieponnie ,

 

Het is een legitieme actie van KPN. 

Je kunt je hier aanmelden : https://www.kpn.com/kadootje.htm

Na de aanmelding krijg je ook weer een bevestiging vanuit campagne@kpn.com. 

 


Welkom @Ronnieponnie! Noordzee heeft gelijk. Je hoeft je geen zorgen te maken. Hoe zouden wij dit anders kunnen doen? Alle tips en feedback zijn natuurlijk van harte welkom en delen we graag met het team!:blush:


Hoi Lisa, het zal je niet zijn ontgaan dat er veel sms berichten met codes voor extra beveiliging bij inloggen van websites worden gebruikt . Ook ontvang ik van KPN regelmatig berichten in de vorm van mededelingen. Dat lijkt vooralsnog prima. Maar helaas ontvang ik -niet van KPN- maar 'kwalijke linkjes' die dito bedoelingen hebben. En hoewel ik de meeste er wel uithaal, lukt dat mijn 80+ jarige moeder bijvoorbeeld niet zo makkelijk. Je vroeg me om tips en feedback. Als KPN zou ik de sms gebruiken om eenduidige mededelingen afgeven, soortgelijk de start van een nieuwe maand/ nieuw tegoed, en toegangscodes als gevraagd, maar dat KPN voor commerciële acties de haar bekende mailadressen gebruikt. Terloops vroeg ik mij af of KPN daarmee onze 06-telefoonnummers niet oneigenlijk gebruikt, aangezien onze nummers volgens artikelen in het NRC heel waardevol zijn o.a. voor identificatie, geen media moet zijn voor reclame en dito boodschappen, uit die routing moeten (om zodoende privacy en fraude beter te waarborgen).