Skip to main content
Vraag

Kan ik het ip adres doorgeven van een hacker die bij mijn mail in probeert te loggen?

• 22 maart 2025
  • 5 reacties
  • 52 keer bekeken

kan ik een ip adres doorgrgeven die probeert in te loggen in mijn mail?

5 reacties

• 3271 reacties
  • 22 maart 2025

Nee. Dat kan niet. Nutteloos ook. Want dat is iets wat voortdurend gebeurt door vele verschillende ip adressen. Zorg gewoon dat je een goed uniek wachtwoord gebruikt.

Hoe ken jij dat ip adres überhaupt? Heb je een eigen mailserver? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 22 maart 2025

Jammer!.. Ik kan in mijn mail de ip-adres en lokatie zien van degene die probeert in te loggen 

• 3271 reacties
  • 22 maart 2025

Heb je een eigen mailserver? 

Marson schreef:

Ik kan in mijn mail de ip-adres en lokatie zien van degene die probeert in te loggen 

Wat zie je dan? Kun je daar Een schermafdruk vvanlaten zien?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7605 reacties
  • 25 maart 2025

Hoi ​@Marson , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Marlon92 schreef:

Nee. Dat kan niet. Nutteloos ook. Want dat is iets wat voortdurend gebeurt door vele verschillende ip adressen. Zorg gewoon dat je een goed uniek wachtwoord gebruikt.

Hoe ken jij dat ip adres überhaupt? Heb je een eigen mailserver? 

Ik kan niet anders dan me hier bij aansluiten. Kort en krachtig maar ik kan er weinig aan toevoegen!

Marlon92 schreef:

Heb je een eigen mailserver? 

Marson schreef:

Ik kan in mijn mail de ip-adres en lokatie zien van degene die probeert in te loggen 

Wat zie je dan? Kun je daar Een schermafdruk vvanlaten zien?

Hier ben ik eigenlijk ook wel heel erg benieuwd naar. 

• 3271 reacties
  • 25 maart 2025

Als je daadwerkelijk zelf een eigen mailserver hebt, dan kun je zelf ip adressen blokkeren die meerdere keren met een fout wachtwoord in proberen te loggen. Dat doet KPN bijvoorbeeld ook. En denk ik de meeste mailservers wel. 

Reageer