Skip to main content
Beantwoord

Kennissen ontvangen een e-mail van mij die ik niet heb verstuurd

• May 1, 2025
  • 9 reacties
  • 113 keer bekeken

digiton
Helper
Forum|alt.badge.img

Hoe kan het zijn dat kennissen van mij een mail krijgen (digiton@telfort.nl) die ik niet verzonden heb en die van een zeer onbekende gebruiker afkomt. (<info@*******.ci>) Tevens staan daar een aantal mail adressen in de cc die al lang niet meer bestaan.

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@digiton, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt!
We hebben hier ook een artikel over geschreven:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Forum|alt.badge.img+3

Waarschijnlijk e-mail spoofing

digiton
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 1, 2025

Mooi, maar hoe komt men dan aan de bekende mail adressen van kennissen en/of oude vervallen e-mail adressen. Ik heb diverse beveiligingen, dus moet het tot stand komen voordat ik deze op mijn outlook krijg.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • May 1, 2025

Raadpleeg onderstaande website aangaande misbruik mail ​@digiton :

https://haveibeenpwned.com/

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@digiton, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt!
We hebben hier ook een artikel over geschreven:

digiton
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 6, 2025

Heb website geraadpleegd en geen hits zijn naar voren gekomen. Ook het mooie verhaal in de kennisbank geeft geen antwoord omdat dit niet van toepassing is bij mij.
Het hele vreemde dat ik dit probleem bij Telfort had. Dus ben benieuwd wat destijds is gewijzigd bij het overnemen door kpn.
Snap dus nog steeds niet hoe men aan de e-mail adressen komt.
Alle vreemde mails worden bij mij altijd meteen verwijden zonder deze te openen.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • May 6, 2025

Misschien een uitgelekte mail in jouw familie/contacten, waarin een deel CC stond. Ik zou er eerlijk gezegd niet wakker van liggen. 

• May 6, 2025

Alle vreemde mails worden bij mij altijd meteen verwijden zonder deze te openen.

Ook die van een oude kennis die weer eens contact op wil nemen ?  :-/

Het is mogelijk om een email alleen te bekijken zonder dingen op te roepen, de remote content, ik doe dat in thunderbird (email programma ) en in webmail kan het ook, en in elk ander email programma ( mag ik aannemen / hopen )

• May 6, 2025

Wat staat er in die email? Waar gaat het over?

digiton
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 24, 2025

Er is dus niemand met een juist antwoord op de vraag. Nogmaals, dit had ik bij telfort nooit. Toeval?? Echter toeval bestaat niet. Dus laat ik alles weer voor het was.