Skip to main content
Vraag

KPN online TV werkt veilig internetten tegen in combinatie met een VPN

• March 24, 2026
  • 1 reactie
  • 14 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Ja, een beetje gechargeerde topic titel, maar KPN heeft veiligheid ontzettend hoog in het vaandel staan. Iets waar ik als security advisor in mijn vorige job alleen maar achter kan staan. En daarom heb ik standaard een VPN (in mijn geval NordVPN, niet om reclame te maken maar de situatie te schetsen) in de browser actief met een NL verbinding. Gewoon, omdat het eigenlijk moet. Maar de KPN web TV app (site eigenlijk) is het daar sinds kort niet mee eens en trakteert me op rode banners met de meest uiteenlopende foutmeldingen. Dat is altijd op te lossen door de VPN uit te schakelen. Niet chique, maar dan werkt het. Ik heb dus uiteindelijk de KPN TV webside maar geëxclude binnen de VPN tool, maar ik vind dat slecht.

Counter van KPN zal zijn: ja, maar als jij met een VPN werkt kunnen wij niet bepalen of je wel op het KPN netwerk zit. Fair, maar meld dat dan. 

1 reactie

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 25, 2026

Hallo ​@BigDaddyNL ,

Counter van KPN zal zijn: ja, maar als jij met een VPN werkt kunnen wij niet bepalen of je wel op het KPN netwerk zit. Fair, maar meld dat dan. 

KPN meldt dat via die rode banner. 

De oplossing voor jou had je zelf al gevonden. De KPN website uitsluiten.