Skip to main content
Beantwoord

KPN Super Veilig vs Extra Veilig Mobiel

• May 13, 2026
  • 11 reacties
  • 87 keer bekeken

Hallo,

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen KPN Super Veilig en Extra Veilig Mobiel.

Ik heb nu een abonnement met KPN Super Veilig waarin ik 5 apparaten (kosteloos) kan beschermen, tijdens online gebruik. Dit heb ik o.a. op mijn mobiel en die van mijn kinderen gezet. 

Nu krijg ik dat verhaal van Extra Veilig Mobiel in de maag gesplitst en vraag mij af wat de toegevoegde waarde hiervan is. Ik ben toch al beschermd door de F-secure en Veilig Browsen door bovenstaande abonnement? 

Naast mijn vraag over de verschillen tussen bovenstaande abonnementen, begrijp ik dat ik dus € 3,00 meer per maand ga betalen (3 mobiele abonnementen) plus daar bovenop nog de correctie inflatiekosten? Ben ook al bij gaan betalen voor Netflix. Gaat lekker in de kosten omhoog zo. 

Ik ben benieuwd naar het antwoord. 

Gr. Debby

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Piepjes73, F-secure en Extra Veilig Mobiel zijn verschillende dingen en ze werken anders. In de Kennisbank hebben we artikelen over beide diensten en mogelijkheden:

F-secure is op het apparaat zelf, Extra Veilig Mobiel is in het netwerk. Dus al voordat het bij jouw apparaat komt. Helpt dat bij de onduidelijkheid?

11 reacties

JanD
Superuser
  • May 13, 2026

Beste ​@Piepjes73 

zie onderstaande link en ontdek de verschillen:

https://community.kpn.com/kennisbank-veilig-online-152

• Auteur
  • Topper
  • May 13, 2026

Beste Jan,

De linkjes zijn mij veel te technisch en snap ik niet goed. Ben een enorme leek op dit vlak.

Ik zou graag willen dat iemand het beknopt uitlegt. 

Gr. Debby

Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • May 13, 2026

Neem gewoon zelf rustig de tijd én moeite om je in te lezen in de link ​@Piepjes73. Want wat voor jou beknopt is, zal voor een ander dat zeker niet zijn. 

• Auteur
  • Topper
  • May 13, 2026

Beste Raspberry,

Als ik op de link klik, dan krijg ik een heel lijst van topics *zie afbeelding), daar word ik dus niet wijs uit. Daarnaast, heb ik de informatie gelezen die op de KPN staat, dus heb mij wel degelijk ingelezen. Ik snap het alleen niet. Dat is de reden dat ik het hier vraag.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi Piepjes73, welkom allereerst bij onze community. 

De link die JanD heeft gedeeld gaat naar alle beveiligingsproducten, wat handig is als je alles wilt doornemen. De link die direct alle uitleg geeft over Extra Veilig Mobiel is deze: 

• Auteur
  • Topper
  • May 13, 2026

Beste Alex,

Dat had ik al gelezen. Ik zie alleen de toegevoegde waarde niet. Ik heb alles van KPN en dus ook F-Secure op al onze mobiels staan. Dan ben ik toch al beschermd? 

An-DH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • May 13, 2026

@Piepjes73 

Misschien helpt dit? 

Ik heb zelf via een virusscanner van mijn laptop als beveiliging voor mijn iPhone en iPad. Meerdere devices Abo.

Nu ga ik €1 per maand meer betalen voor mijn Mobiel Abo omdat…. ik extra veilig mobiel dus niet nodig heb. 

• Auteur
  • Topper
  • May 14, 2026

Ik heb Internet&Televisie en Mobiel (3 abonnementen) van KPN en heb al mijn apparaten (laptops en mobiels) beschermd met F-Secure. Volgens mij werkt bij zowel wifi als bij het gebruik van mobiele data. Klopt dit?

Zo ja, dan betaal ik toch min. € 3,00 per maand, plus de extra inflatiecorrectie (en dat is natuurlijk ook meer omdat alledrie de abonnementen met een € 1,00 verhoogd worden) extra voor iets dat al gedekt wordt door F-secure en gratis is? 

Ik zie graag een reactie tegemoet.

Admin: bericht samengevoegd met reeds bestaande topic

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Piepjes73, F-secure en Extra Veilig Mobiel zijn verschillende dingen en ze werken anders. In de Kennisbank hebben we artikelen over beide diensten en mogelijkheden:

F-secure is op het apparaat zelf, Extra Veilig Mobiel is in het netwerk. Dus al voordat het bij jouw apparaat komt. Helpt dat bij de onduidelijkheid?

JanD
Superuser
  • May 14, 2026

Je kunt Extra Veilig Mobiel vergelijken met Eset voor thuis, daar hoef je ook niets per apparaat te installeren, maar wordt het centraal geregeld vanuit KPN ​@Piepjes73 

Toch ​@Jasper van KPN ?

Jasper van KPN
Moderator

ESET Thuis geeft ook bescherming inderdaad, voor Thuis verbindingen. Maar het functioneert wel anders Extra Veilig Mobiel. Daar hebben we ook informatie over in de Kennisbank, voor de volledigheid het linkje: