Skip to main content

Ik kan geen verbinding maken met een chatforum. ik kreeg de volgende melding : 

 

Fout bij het verbinden (Closing link: :G-Lined: Malicious activity originated from fellow customers or insecure nodes of your provider/network. (KPN)])

Hallo @Maurice1959 

 

Dat betekent dat je geblokkeerd (gebanned) bent op dat chatforum, zo te zien aan de melding kan dat door iemand anders op het KPN netwerk veroorzaakt zijn en heb je misschien de pech dat je in hetzelfde ip-block zit.

Zie ook hier voor meer uitleg: https://nl.wikipedia.org/wiki/K-line

 

Je zou kunnen kijken of je er wel opkomt via een VPN verbinding of via de mobiele data verbinding van je telefoon.


alvast bedankt ik ga het even nakijken 

 


ik heb net via mijn telefoon geprobeert en kwam er gelijk op, terwijl ik wel verbonden ben met het wifi netwerk thuis …. dt zou dus niet met een block werken toch ? 


Dan lijkt het i.d.d. geen blokkade op ip-adres(sen) te zijn terwijl die melding aangeeft van wel.

Dat wordt dan fout aangegeven door KPN Veilig.

Misschien kan je die chatsite als toegestaan aanmerken in KPN Veilig:

Als je KPN Veilig opent, kan je vervolgens via ‘Hulpmiddelen’ aan de linkerkant naar ‘Toegestane en geweigerde websites’ gaan. Daar kan je precies zien welke websites geblokkeerd worden, en 'm eventueel als toegestane website toevoegen.


hier werkt dat ietsje anders volgens mij,  ik heb voorheen XS4all gehad, maar moest verplicht over naar KPN. ik heb de website ingevuld bij website uitzonderingen ingeven maarhet werkt nog altijd niet 


Komt die melding wel uit KPN Veilig of zie je dat in je browser?

Als je een andere browser probeert krijg je dan dezelfde melding?

Kan je een afbeelding plaatsen?


 ik heb het via een andere browser geprobeert maar blijf dezelfde melding 


Het kan bijna niet anders dan dat het toch een blokkade is.

Verbind die telefoon ‘stiekem’ toch niet met 4G als hij via WiFi geen verbinding krijgt of heb je er soms een VPN op draaien?


niet dat ik weet om eerlijk te zijn  ik weet niet hoe ik dat  kan uitproberen