Skip to main content
Beantwoord

KPN Veilig by F-secure en windows defender blijven tegelijk actief

  • 22 May 2024
  • 5 reacties
  • 77 keer bekeken

Windows defender zou automatisch moeten detecteren dat F-secure actief is en defender uitschakelen.

Echter het gebeurt bij mij zeer regelmatig dat beide tegelijk actief zijn, waarbij met het systeem erg traag wordt. Een herstart van het systeem (soms meerdere) zorgt ervoor dat het uit eindelijke toch goed komt (alleen f-secure actief).

 

Ik heb KPN-veilig / F-secure al met deinstallatie programma gedeinstalleerd en weer opnieuw geinstalleerd, maar het probleem blijft. 

 

Iemand dezelfde ervaring en tips hoe dit op te lossen?

 

Note is een windows 10 pro versie 22H2

Systeem idle gaat al 20% CPU belasting naar …. windows defender

 

Bij installatie van KPN Veilig van F-Secure wordt in de regel alléén het antivirusdeel van Windows Defender uitgeschakeld, de overige Defender-beveiliging blijft wel gewoon werken en is KPN Veilig daar een aanvulling op @AXII 


Dank je voor het meedenken.  In mijn geval zijn beide virus scanners en antispy etc. ingeschakeld. Hetgeen ook te zien is in taskmanager.

 

Na een (of meerdere reboots) ziet het als volgt uit

 

En is de melding windows defender antivirus in geschakeld weg. En zijn ook de defender processen uit de taskmanager.


Zo werkt het dus goed, bedankt voor de update @AXII 

 


Zo werkt het dus goed, bedankt voor de update @AXII 

 

Opnieuw opstarten of paar keer opnieuw opstarten lost het zich op. Echter het opnieuw moeten opstarten zou ik graag vanaf willen.


Er is helemaal niets mis, het is volstrekt normaal dat die "Antimalware Service Executable" aan de gang gaat.

Je kunt hem wel uitschakelen maar ik persoonlijk zou ik dat nooit doen.

Ik zou eerde KPN Veilig eraf gooien dan dat ik de real-time protectionisme van Windows Defender zou stoppen.


Reageer