Skip to main content
Beantwoord

KPN Veilig: Chrome protection werkt niet meer

• August 2, 2025
  • 12 reacties
  • 347 keer bekeken

Op een nieuwe galaxy s56 (android 15) maar ook op een oudere a52 regelmatig (denk bij linkjes in berichten of artikelen) de melding dat chrome protection niet meer werkt of webview opnieuw geïnstalleerd moet worden. Kpn-veilig schakelt dan uit.

Opnieuw installeren van kpn-veilig of webview of chrome lost niets op. Hoe kan dit opgelost worden? 

Zie ook de bijlage bij dit bericht.

Beste antwoord door Pinkie

@Arjan van KPN 

Arjan,

Ik heb het issue niet meer gehad. Zelfs als ik chrome toch nog gebruik den geen foutmeldingen meer. De oplossing was dus het instellen van kpn veilig als standaard browser en het verwijderen van samsung internet. Ik vermoed dat je daardoor een andere versie van webview gebruikt.

Eigenlijk zou ik moeten proberen wat er gebeurt als ik samsung internet weer terugzet. Maar daar heb ik geen zin in.

Dank voor het meedenken.

12 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 2, 2025

Kijj eens bij apps en dan Chrome  op mobiel of alles goed staat .

• Auteur
  • Topper
  • August 2, 2025

Ik zie daar niets bijzonders. Die "toegankelijkheid" uit het screenshot staat bij instellingen > toegankelijkheid; niet bij apps . . .

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 2, 2025

Ben je ingelogd in Google en Google Chrome

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 2, 2025

Misschien heb je hier iets aan.

• Instellingen in Chrome:

In Google Chrome kun je onder "Privacy en beveiliging" instellingen beheren, zoals het aanzetten van "Altijd beveiligde verbindingen gebruiken" en de gewenste instellingen selecteren voor de beveiligde verbindingen, adviseert Google Help

• Auteur
  • Topper
  • August 3, 2025

Ik heb om te beginnen chrome uitgeschakeld. Kijken of "het" dan nog voorkomt. Ben wel ingelogd bij Google. Vanwaar deze vraag?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Pinkie. Lastig probleem heb je hier te pakken met KPN Veilig en de Chrome Protection extensie. Het is wel te verklaren waarom je dit probleem hebt op je oude en je nieuwe toestel. Je logt namelijk weer in met je Google-account op je nieuwe toestel en daarmee worden ook weer de oude instellingen overgenomen. In die instellingen of machtigingen lijkt iets niet goed te gaan. Heb je nog gekeken bij de extensie-instellingen of je daar iets aan de machtigingen kunt veranderen? 

Of heb je het nu op kunnen lossen door een andere browser te gebruiken? Je kunt ook de Veilige browser van F-Secure gebruiken bijvoorbeeld. 

• Auteur
  • Topper
  • August 5, 2025

Hallo ​@Arjan van KPN,

Ik gebruik chrome niet op mijn telefoon. Ik gebruik wel app van f-secure. Als standaard app stond samsung internet. Dat heb ik aangepast naar standaard kpn-veilig. Dat zal ik een paar dagen testen. 

Als jouw denkwijze klopt zou ik dan dit issue niet moeten hebben als ik NIET inlog in Google?

Alleen de relatie met webview zie ik nog niet. 

Is dit een "knowhow issue"?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dat kan wel eens helpen door de standaardbrowserinstellingen te veranderen naar KPN Veilig. Ik ben benieuwd of dat helpt. 

Het heeft nu denk ik geen zin meer om uit te loggen van je Google-account, want de instellingen zijn nu al ingesteld in je toestel. Met Webview bedoel je denk ik de Chrome Protection extensie? Of bedoel je daarmee iets anders? 

Ik ben dit zelf nog niet eerder tegen gekomen eerlijk gezegd en zie een paar soortgelijke topics. Daarin wordt nog geadviseerd om eens KPN Veilig te verwijderen en opnieuw te installeren. Dat zou je nog eens kunnen proberen. 

• Auteur
  • Topper
  • August 7, 2025

@Arjan van KPN,

hoi, eerst wat info over webview:

https://androidworld.nl/tips/android-system-webview-wat-is-het-en-waarvoor-wordt-het-gebruikt/. Dat is duidelijk denk ik.

Ik denk dat ik eerst nog een paar dagen kijk of mijn acties tot nu toe geholpen hebben. Vooralsnog "probeer" ik nooit twee dingen tegelijkertijd. Je weet dan niet meer wat er wel/niet geholpen heeft. Op mijn telefoon heb ik het issue niet meer gehad sinds de laatste aanpassing. Op mijn tablet (ook samsung) wel; die heb ik nu ook aangepast. 

ik geef over een paar dagen weer een update.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dank je voor het linkje! Dan weet ik nu wat Webview is :P 

Heel verstandig om niet meerdere dingen tegelijk te proberen. Laat straks maar weten wat je bevindingen zijn. 

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • August 11, 2025

@Arjan van KPN 

Arjan,

Ik heb het issue niet meer gehad. Zelfs als ik chrome toch nog gebruik den geen foutmeldingen meer. De oplossing was dus het instellen van kpn veilig als standaard browser en het verwijderen van samsung internet. Ik vermoed dat je daardoor een andere versie van webview gebruikt.

Eigenlijk zou ik moeten proberen wat er gebeurt als ik samsung internet weer terugzet. Maar daar heb ik geen zin in.

Dank voor het meedenken.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dank je voor de update ​@Pinkie ! Goed om te lezen dat het opgelost is met het instellen van KPN Veilig als standaard browser. Hopelijk hebben mensen in de toekomst hier ook wat aan als ze bij dit topic uitkomen :)