Skip to main content
Beantwoord

KPN veilig D-Schijf

• September 18, 2020
  • 7 reacties
  • 152 keer bekeken

Ik heb KPN veilig geïnstalleerd en kom nu tot de ontdekking dat alleen de C-schijf automatisch kan worden gescand.

Maar net als vele anderen heb ik ook een D-schijf. Ik kan hem wel handmatig scannen via rechtermuisknop, maar automatisch kan ik het niet instellen.

Heeft iemand een oplossing zodat ik de D-schijf ook automatisch kan laten scannen.

Beste antwoord door Bart van KPN

Hoi @Humpf, welkom hier. 

Ik heb even de instellingen van KPN Veilig erbij gepakt. Ik zie het zo niet. Je kan wel een volledige computerscan doen. Dan pakt die de D-schijf er wel bij. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • September 23, 2020

Hoi @Humpf, welkom hier. 

Ik heb even de instellingen van KPN Veilig erbij gepakt. Ik zie het zo niet. Je kan wel een volledige computerscan doen. Dan pakt die de D-schijf er wel bij. 

• September 23, 2020

Op de c schijf gebeurd wel het meeste. Handmatig zet je vaak documenten (in mijn geval) op de d schijf. Die is daarbij iets minder gevoelig. Ik weet niet of bij gedownloade bestanden direct gescand worden. Zo ja, dan kan er weinig misgaan bij het overzetten van de c naar de schijf.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 30, 2020

Op de c schijf gebeurd wel het meeste. Handmatig zet je vaak documenten (in mijn geval) op de d schijf. Die is daarbij iets minder gevoelig. Ik weet niet of bij gedownloade bestanden direct gescand worden. Zo ja, dan kan er weinig misgaan bij het overzetten van de c naar de schijf.

Ingaande bestanden worden ook niet gescand. En e-mail ook niet helaas

Dat betekent dus dat een virus zich schuil kan houden op de D-schijf en dat de virusscanner het pas ziet als het virus actief word op de C-schijf . Dat kan gewoon te laat zijn.

Ik kom toch echt tot de conclusie dat KPN veilig toch niet zo heel veilig is…..

• September 30, 2020

Ik had op zijn minst verwacht dat gedownloade bestanden standaard worden gecheckt.

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • October 3, 2020

Bij mijn weten wordt alles gescand. Dus het inkomende. En ook de D schijf is dus handmatig te scannen. Zeg ik dat dan goed @Roelandkpn?

• Nieuwkomer
  • April 27, 2022

Mijn Download folder is op de D schijf .. wordt deze dan wel gecontroleerd??

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • April 28, 2022

Ja, alle folders worden gescand.