Ik krijg regelmatig mail van KPN i.v.m. veiligheid en ESET.
Maar ik heb KPN veilig voor 5 apparaten, dat is toch ruim voldoende?
Ik krijg regelmatig mail van KPN i.v.m. veiligheid en ESET.
Maar ik heb KPN veilig voor 5 apparaten, dat is toch ruim voldoende?
Hoi
KPN Veilig is bij normaal internet gebruik ruim voldoende. Eigenlijk zelfs helemaal niet nodig als jij je verstandig gedraagt op internet. Maar goed, jij hebt dat gratis van KPN, dus prima.
Eset gaat nog een stapje verder:
Met de netwerkbeveiliging van ESET surf je veilig op het web. Het systeem checkt hoe veilig een website is nog voordat je 't opent. En ESET Thuis beschermt ook je smart-tv en andere smart home apparaten als ze verbonden zijn met je thuisnetwerk.
De netwerkbeveiliging van ESET Thuis zorgt ervoor dat je apparaten veilig verbinding maken met het internet. En je kiest zelf welke websites je kan bezoeken. Zo ben je nog beter beveiligd tegen websites met schadelijke software. Maar vergeet niet: blijf goed opletten. Het beschermt je niet tegen webshops die na een bestelling niets of iets anders opsturen.
bron:
https://www.kpn.com/veilig/netwerk
F-Secure (KPN Veilig) staat hier beschreven:
Hartelijk dank
Hallo
KPN-Veilig moet je apart op ieder apparaat installeren, als dat al kan , dus sommige apparaten, zoasl smart iot apparaten kun niet (goed) beveiligd zijn.
Hallo
KPN-Veilig moet je apart op ieder apparaat installeren, als dat al kan , dus sommige apparaten, zoasl smart iot apparaten kun niet (goed) beveiligd zijn.
Duidelijk, maar het kost wel 4,49 per maand. Best wel een bedrag…. KPN Veilig is voor Joop gratis.
Veiligheid mag wat kosten en als je het bedrag deelt door het aantal apparaten, praat je over dubbeltjes per apparaat per maand, toch?
Zie ook maar eens onderstaand artiel over IoT-beveiliging:
Persoonlijk gebruik ik beide niet (meer). Ik heb voldoende aan de bescherming die Apple levert via Safari. En natuurlijk de continue beschermingsactie's vanuit KPN Abuse.
Wat een leuk en informatief topic is dit geworden. Gewoon uit nieuwsgierigheid: hebben jullie nog andere tips voor het beveiligen van je apparaten?
VPN wordt in mijn omgeving veel aangeraden, maar ik spook over het algemeen geen gekke dingen uit dus ik zie het nut daar nog niet zo van in.
En natuurlijk de continue beschermingsactie's vanuit KPN Abuse.
Érg blij dat die er zijn.
Wat een leuk en informatief topic is dit geworden. Gewoon uit nieuwsgierigheid: hebben jullie nog andere tips voor het beveiligen van je apparaten?
VPN wordt in mijn omgeving veel aangeraden, maar ik spook over het algemeen geen gekke dingen uit dus ik zie het nut daar nog niet zo van in.
En natuurlijk de continue beschermingsactie's vanuit KPN Abuse.
Érg blij dat die er zijn.
Hoi beste
Een VPN gebruik je bv als je geo blokkades wilt omzeilen, oftwel in simpele taal, als je de Amerikaanse content van HBO of Netflix wil kijken.
Een ander voordeel is dat je echte IP afgeschermd wordt, zodat je moeilijker te volgen ben online.
Ik doe ook geen gekke dingen online, maar maak er wel gebruik van via een provider in Panama.
Kost rond de 80 euro/jaar, maar ze bieden aardig wat extra’s daarvoor.
Ikzelf gebruik Eset al meerdere jaren. op beide mobiele apparaten en zelfs de op de google TV.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.