Skip to main content
Antwoord

KPN Veilig (F-secure) rondt handmatige (volledige) scan niet af met een rapport, maar stopt op 99%

• October 20, 2025
  • 5 reacties
  • 103 keer bekeken

KPN Veilig (F-secure) stopt op einde van een handmatige (volledige) scan bij 99% en rondt de scan dus niet af met een rapport.

Als ik vervolgens opnieuw een snelle scan start dan worden beide scans alsnog goed beëindigd met een rapport.

Het gaat om een nieuwe installatie op een nieuwe HP laptop met Windows 11.

Een nieuwe installatie van KPN Veilig heeft niet geholpen.

Beste antwoord door MD_

Vanmorgen de Win11 update 25H2 uitgevoerd en daarna maar eens een volledige scan uitgevoerd. Dit keer verscheen het rapport direct na afloop van het scannen. Ik weet niet of het met elkaar samenhangt, maar e.e.a. lijkt weer ‘normaal’ te verlopen.

5 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@MD_, er waren gisteren wat problemen met F-secure. Die zouden nu opgelost moeten zijn. Ik ben daarom benieuwd of je nog steeds problemen ervaart met de volledige scan, of dat het nu wel weer werkt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 23, 2025

Hoi ​@Denise van KPN, nee, zojuist nogmaals een volledige scan geprobeerd, maar wederom blijft het scannen hangen op 99%. Dit was overigens vorige week ook al het geval. Ik heb wel het idee dat alle bestanden gescand worden, maar het afsluitende rapport verschijnt niet. Als ik er vervolgens een snelle scan achteraan plak dan volgt het rapport alsnog, evenals het rapport van de snelle scan.

Edit: Ik heb het nogmaals geprobeerd en nu langer gewacht op het einde (dus bij 99%) en na zo'n zes minuten wordt de scan alsnog afgerond met een vinkje en een rapport. Het duurt wel lang, maar de scan wordt uiteindelijk wel correct afgesloten.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ah, het duurt dus gewoon even voor het rapport er is. Maar gelukkig komt ‘ie wel!

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • October 24, 2025

Vanmorgen de Win11 update 25H2 uitgevoerd en daarna maar eens een volledige scan uitgevoerd. Dit keer verscheen het rapport direct na afloop van het scannen. Ik weet niet of het met elkaar samenhangt, maar e.e.a. lijkt weer ‘normaal’ te verlopen.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Het kan toeval zijn, maar hoe dan ook: fijn dat alles weer normaal werkt!