Skip to main content
Beantwoord

KPN Veilig geeft melding dat ExpressVPN een infectie is

  • 22 May 2024
  • 6 reacties
  • 49 keer bekeken

KPN veilig geeft sinds een aantal dagen op mijn android telefoon de melding dat er een infectie is gedecteert, waarbij het zou gaan om de ExpressVPN app.

Waar komt dit ineens vandaan? Ik gebruik ExpressVPN al jaren probleemloos.

Als jij denkt dat het vertrouwd is kun je dat in KPN Veilig als veilig markeren @Seamus007 


ok, waar doe ik dat? Als ik op de melding klik en dan op ExpressVPN zie ik alleen verwijderen of annuleren.

Ook vraag ik me af waarom KPN veilig de app ineens als infectie ziet.


Binnen in KPN Veilig kun je sites als veilig markeren, waar precies weet ik niet, want ik gebruik KPN Veilig niet meer. @Seamus007 

KPN Veilig kan kritischer geworden zijn en/of ExpressVPN bevat nu inderdaad onveilige code.

Het systeem slaat in ieder geval niet voor niets aan.

 


Ik zou toch zeer terughoudend zijn in het zomaar als veilig markeren van de ExpressVPN app of welke app dan ook.

Aan de andere kant heeft F-secure wel vaker last van 'false positives' alleen zou dat mijns inziens door F-secure verholpen moeten worden en niet door de gebruiker.


De ExpressVPN app komt uit de playstore, dus zou ook gecontroleerd moeten zijn door Google.

Heb het probleem ook voorgelegd aan ExpressVPN, die er blijkbaar mee bezig zijn met KPN veilig/F-Secure.

Schijnt idd regelmatig te gebeuren na een update van de ExpressVPN app


Hi @Seamus007,

Goed dat je al even contact hebt gelegd met ExpressVPN!

Ik markeer jouw laatste reactie hierover even als beste antwoord, zodat eventuele meelezers direct kunnen zien dat dit een vaker voorkomend probleem is dat en dat er al aan gewerkt wordt door de betrokken partijen.


Reageer