Skip to main content
Antwoord

KPN Veilig herinstalleren lost foutmelding over fout opgetreden niet op

• April 10, 2025
  • 9 reacties
  • 256 keer bekeken

Goedeavond,

Tot vandaag heeft mijn KPN veilig altijd gewerkt. Maar toen ik vanavond mijn PC had gestart, kreeg ik van KPN veilig naar voren. “Er is een fout opgetreden in KPN veilig virusscanner, herstart uw apparaat.”

Dit gedaan, al 4 keer, maar deze foutmelding blijft maar zitten. Ik heb de licentie van het apparaat vrijgegeven, KPN veilig geprobeerd compleet te verwijderen. (weet u zeker verwijderen?->ja) Dit ging dus niet, de map blijft erin bij zowel instellingen als de map waarnaar men kan navigeren voor een app. Opnieuw gedownload om te installeren. Maar de foutmelding blijft erin. Geen virusscan optie in explorer, geen veilig browsen in mijn firefox. Wat nu?

Beste antwoord door Anonymous

Hallo ​@RS84 

De F-Secure verwijder tool zou de programma resten wel moeten kunnen verwijderen, die tool kan je hier downloaden: https://www.f-secure.com/nl/support/tools

Daarna zou opnieuw installeren weer moeten werken.

Zie ook dit kennisbank artikel waar o.a. dat ook vermeld wordt:

9 reacties

• Antwoord
  • April 10, 2025

Hallo ​@RS84 

De F-Secure verwijder tool zou de programma resten wel moeten kunnen verwijderen, die tool kan je hier downloaden: https://www.f-secure.com/nl/support/tools

Daarna zou opnieuw installeren weer moeten werken.

Zie ook dit kennisbank artikel waar o.a. dat ook vermeld wordt:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 11, 2025

Hallo ​@GeSp 

Alles nu weer in orde.
Bedankt, en een fijn weekend verder!

• April 11, 2025

Fijn dat het gelukt is ​@RS84 

Jij ook een fijn weekend.

• Topper
  • April 21, 2025

Hallo,

Bij mij hetzelfde probleem.  Heb deze tool gebruikt maar geen resultaat. Hij blijft maar roepen opnieuw opstarten. Virus scanner veroorzaakt dit. Help ?!

• Topper
  • April 29, 2025

Ik ben er uit. Je moet eerst je PC bijwerken met de laatste microsoft updates (windows update). Dan opnieuw F secure installeren en dan werkt het weer, bij mij tenminste wel

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • April 30, 2025

Hi Diesel, wat fijn om te lezen dat het nu is gelukt. Dankjewel voor je terugkoppeling hier, wellicht hebben andere lezers hier ook iets aan. In ieder geval altijd goed om Windows up-to-date te houden. 

• Nieuwkomer
  • May 14, 2025

Op 14-05-2025 de laatste update van Windows ontvangen. F-secure opnieuw gedownload en geïnstalleerd. Probleem lijkt nu opgelost.

• July 2, 2025

@Alex van KPN Wat heeft dat nu door jou gekozen beste antwoord met het probleem van TS te maken, voor TS was het al opgelost door mijn antwoord.

Dat had niets met die Windows updates te maken.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

@Alex van KPN Wat heeft dat nu door jou gekozen beste antwoord met het probleem van TS te maken, voor TS was het al opgelost door mijn antwoord.

Dat had niets met die Windows updates te maken.

Dat was mijn fout, ik haalde de gebruikers door elkaar. Excuus, heb dit aangepast.