Skip to main content

Beste,

Het huidige KPN Veilig icoon in het bedieningspaneel op de Mac (rechts bovenaan scherm) is afleidend. Het is groen, terwijl alle andere iconen zwart-wit zijn. Het trekt daardoor de hele tijd aandacht terwijl het juist in stilte zijn werk zou moeten doen. Zeker voor mensen met ADHD erg vervelend. Bij wil ik jullie vragen een zwart-wit optie te realiseren.

Bij voorbaat dank.

Groet, Michiel

Beste,

Het huidige KPN Veilig icoon in het bedieningspaneel op de Mac (rechts bovenaan scherm) is afleidend. Het is groen, terwijl alle andere iconen zwart-wit zijn. Het trekt daardoor de hele tijd aandacht terwijl het juist in stilte zijn werk zou moeten doen. Zeker voor mensen met ADHD erg vervelend. Bij wil ik jullie vragen een zwart-wit optie te realiseren.

Bij voorbaat dank.

Groet, Michiel

De huiskleur van KPN is natuurlijk Groen, ik verwacht niet dat ze deze special voor u aan zullen passen.
Wel lees ik dat je via deze methode zelf je eigen custom app icons kan maken, wellicht is dit iets voor je!
https://www.iculture.nl/tips/app-icoon-wijzigen-mac/


Hoi @michielwitt, welkom op onze community!
Ik geloof niet dat hier iets voor op de planning staat en ik kan je niets beloven maar ik ga je feedback in ieder geval doorgeven.
In de tussentijd zou je met de tip die SaltyBart hierboven noemt een eigen icoon kunnen kiezen!


Beste,

Het huidige KPN Veilig icoon in het bedieningspaneel op de Mac (rechts bovenaan scherm) is afleidend. Het is groen, terwijl alle andere iconen zwart-wit zijn. Het trekt daardoor de hele tijd aandacht terwijl het juist in stilte zijn werk zou moeten doen. Zeker voor mensen met ADHD erg vervelend. Bij wil ik jullie vragen een zwart-wit optie te realiseren.

Bij voorbaat dank.

Groet, Michiel

De huiskleur van KPN is natuurlijk Groen, ik verwacht niet dat ze deze special voor u aan zullen passen.
Wel lees ik dat je via deze methode zelf je eigen custom app icons kan maken, wellicht is dit iets voor je!
https://www.iculture.nl/tips/app-icoon-wijzigen-mac/

Beste SaltyBart, 

Dank dat je meedenkt over een oplossing. Ik heb hem geprobeerd. Maar hij werkte niet, voor het icoon in het control centre (balk rechtsbovenin scherm). 

Dan niet specifiek voor jou maar voor de KPN lezers van dit forum nog een extra toelichting…. Er zijn twee redenen waarom ik hoop dat KPN toch de gevraagde optie inbouwt:

  • dit soort custom oplossingen geven bijna altijd later gedoe; als de app update, bij een nieuwe versie van het OS, etc
  • in dit geval werkte de oplossing niet. Het is vaak trial and error.

Ik denk dat ik niet de enige ben die snel afgeleid is door afwijkende kleuren. Het is een algemeen bekend fenomeen voor een deel van de mensen.

Nogmaals dank voor het meedenken.

Groet,

Michiel