Skip to main content
Beantwoord

KPN Veilig installeren op telefoon doet het niet

  • 28 June 2024
  • 6 reacties
  • 67 keer bekeken

Van de week KPN internet ed, gekregen, daarbij 15 F secure aangeschaft. Op mijn pc inmiddels goed geïnstalleerd en na een uur met de technische ondersteuning is het ook gelukt op een laptop. Echter het installeren op mijn Huawei P30 lite mobiel gaat voor geen meter. KPN Veilig meldt steeds dat er geen internet verbinding is terwijl de mobiel zowel via WIFI als via Mobiele gegevens - internet verbonden is. Dit probleem heeft zich, gezien het Forum, al meerdere malen voorgedaan. De KPN medewerkster heeft hier een foutmelding over ingediend intern, maar drong ook aan het op dit forum te melden en te blijven bellen, Nou hierbij, het issue is als gerepareerd gemeld, maar het werkt dus niet, Voor grote organisaties als KPN en F secure zou het toch een plicht moeten zijn om installatie procedures zo simpel en eenduidig mogelijk te laten verlopen, hier wordt toch maandelijks goed voor betaald??? Ik heb een pc, 3 laptops,1 i-pad en 2 mobiele telefoons. Het zal toch niet de bedoeling zijn dat ik voor ieder item apart met de service afdeling in conclaaf moet? Gaarne spoedig een antwoord en oplossing.

Hallo @Almere01 ,

Ik kwam erachter dat dit toestel stamt uit 2019. Dat is even geleden. Welke Android-versie heb jij daarop draaien. Is dat soms Android 9? 

Want dan gaat het inderdaad niet werken. 

F-secure ondersteunt geen Android 9 meer. Dit zijn de huidige minimale vereisten: 

Technische gegevens

Ondersteunde platforms

  • Windows 10 versie 21H2 of later

  • Windows 11

  • macOS 12 (Monterey) of later

  • iOS 16 of later

  • Android 10 of later

  • ARM-tablets worden niet ondersteund

 

bron: 

https://www.f-secure.com/nl/internet-security

  


Denk voor je antwoord, voor zover ik dat goed zie heeft mijn telefoon Android versie 12. Van KPN (nog) niets vernomen.


De EMUI versie (Huawei eigen) is ook versie 12.0, dit ter verdere info.


De EMUI versie (Huawei eigen) is ook versie 12.0, dit ter verdere info.

Hier gaat KPN veilig ook niet op werken.

Misschien was het verstandiger geweest om ESET via KPN af te nemen voor €4.49 per maand.

Geen installatie per apparaat nodig en werkt op alle apparaten die met je thuisnetwerk verbonden  zijn. @Almere01 


Tsja, je betaald voor een dienst, dan werkt het niet en ook bij Kpn is het dan zoek het zelf maar uit. Dan maar weer snel opzeggen en een echte virusscanner installeren. Er is nog erg weinig veranderd bij Kpn moet ik zeggen. 


Tsja, je betaald voor een dienst, dan werkt het niet en ook bij Kpn is het dan zoek het zelf maar uit. Dan maar weer snel opzeggen en een echte virusscanner installeren. Er is nog erg weinig veranderd bij Kpn moet ik zeggen. 

Of, wat ik eerder schreef, naar KPN ESET overschakelen, dan doen alle op het thuisnetwerk aangesloten apparaten mee en is nog een stuk goedkoper ook dan veel KPN Veilig licenties @Almere01 


Reageer