Skip to main content
Antwoord

KPN Veilig Virusscanner blijft aangeven dat opnieuw opstarten is vereist

• June 24, 2025
  • 16 reacties
  • 345 keer bekeken

Sinds vandaag krijg ik steeds de melding dat er een storing is aan KPN Veilig Virusscanner en ik mijn laptop opnieuw moet opstarten.

Nadat ik de laptop opnieuw heb opgestart krijg ik de melding opnieuw.

Wat kan ik hieraan doen?

Beste antwoord door Arnaud Meijer

Goedemorgen,

Ik heb inmiddels van een medewerker van KPN het advies gekregen om de virusscanner software te de-installeren en opnieuw te installeren. Dit heeft tot de oplossing geleid.

Groeten,

Arnaud

16 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Vreemd Arnaud en welkom op de KPN Community. Je zou eens kunnen proberen om de laptop eens geheel uit te schakelen in plaats van een herstart. Dit is dus een recent probleem, is dit wellicht ontstaan na een update?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • June 26, 2025

Goedemorgen,

Ik heb inmiddels van een medewerker van KPN het advies gekregen om de virusscanner software te de-installeren en opnieuw te installeren. Dit heeft tot de oplossing geleid.

Groeten,

Arnaud

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Fijn dat het gelukt is ​@Arnaud Meijer! Ik wens je een fijne dag en post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen betekenen!

Ik krijg ook steeds de melding dat ik opnieuw moet opstarten. Ik heb KPN Veilig al meerdere keren verwijderd en opnieuw geinstalleerd. De melding blijft terug komen. Ook nadat ik de laptop helemaal uit heb gezet. 

Belangrijkste vraag die ik eigenlijk heb is, loopt mijn laptop nu echt gevaar? Of is het alleen de melding die steeds opnieuw blijft verschijnen?

Ik krijg ook steeds de melding dat ik opnieuw moet opstarten. Ik heb KPN Veilig al meerdere keren verwijderd en opnieuw geinstalleerd. De melding blijft terug komen. Ook nadat ik de laptop helemaal uit heb gezet. 

Belangrijkste vraag die ik eigenlijk heb is, loopt mijn laptop nu echt gevaar? Of is het alleen de melding die steeds opnieuw blijft verschijnen?

Vreemd Arnaud en welkom op de KPN Community. Je zou eens kunnen proberen om de laptop eens geheel uit te schakelen in plaats van een herstart. Dit is dus een recent probleem, is dit wellicht ontstaan na een update?

Remco, kun je svp ook op mijn vraag reageren. Ik heb hetzelfde probleem als Arnoud. Ik heb KPN Veilig opnieuw geinstalleerd en ook de F-secure verwijderingstool gebruikt. Niks helpt. De melding blijft terug komen!

• Topper
  • July 7, 2025

Ik heb helaas ook last van dit probleem, ik heb alles al geprobeerd, ook grondig verwijderen met de F-secure verwijder tool en daarna nog wat opruimprogramma's gedraaid maar de melding blijft terugkomen. 

Jammer dat we geen antwoord krijgen op onze vragen .. kennelijk moet je een nieuw topic aanmaken om antwoord te krijgen?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 8, 2025

Jammer dat we geen antwoord krijgen op onze vragen .. kennelijk moet je een nieuw topic aanmaken om antwoord te krijgen?

Deze fout komt voor als je naast F-Secure nog een andere antivirus (b.v Acronis True Image:  Active Protection) heeft. Deze moet je eerst deactiveren om de viren-signatuur te updaten en dan weer activeren. Het gebruik van 2 antiviren naast elkaar is natuurlijk niet aan te raden.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 8, 2025

Beste ​@Liesbeth de Wijs het heeft altijd de voorkeur om een eigen topic aan te maken voor jouw specifieke vragen. 

Het is volgens de huisregels ook niet toegstaan om in te breken in hety topic van iemand anders met je eigen vragen.

Dat geeft alleen maar verwarring wie nu wat aan wie moet beantwoorden.

• Nieuwkomer
  • July 8, 2025

Heel irritant, die voortdurende pop-ups met het verzoek pc opnieuw te starten. Na verwijderen en opnieuw installeren van F-Secure blijft de melding ook bij mij komen (Windows 11).

De vraag of je, totdat er een fix is, beschermd bent, is nog steeds niet beantwoord.

Inderdaad ​@Vondrak .. heel kwalijk van KPN.

Overigens is het probleem bij mij nu opgelost. Ik heb Windows geupdate en daarna nog een keer KPN Veilig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Toen kreeg ik de melding dat mijn laptop te vol was waardoor het nieuwe bestand niet kon worden geïnstalleerd. Het opschonen heeft kennelijk geholpen want ik krijg nu geen pop-up meer en alle vinkjes ✅ zijn groen.

• Nieuwkomer
  • July 9, 2025

Inderdaad opgelost nadat ik F-Secure had verwijderd, twee nieuwe Windows updates had laten draaien en toen F-Secure weer had geïnstalleerd.

Groet. 

• Topper
  • July 26, 2025

Ik heb bovenstaand probleem ook en ik heb alles gedaan wat hierboven staat beschreven. Helaas is het probleem nog niet opgelost. Ik gebruik (nog) Windows 10. Weet iemand een oplossing?

Met vriendelijke groeten, Fred

Bij mij was het probleem opgelost nadat ik Windows heb geupdate en daarna nog een keer KPN Veilig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Toen kreeg ik de melding dat mijn laptop te vol was waardoor het nieuwe bestand niet kon worden geïnstalleerd. Het opschonen heeft kennelijk geholpen want ik krijg nu geen pop-up meer en alle vinkjes ✅ zijn groen.

• Topper
  • July 27, 2025

Beste Liesbeth,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb precies gedaan wat jij hebt beschreven, ik kreeg geen melding dat mijn desktop te vol was, maar helaas is het probleem nog niet opgelost. Weet iemand of het probleem met Windows 10 te maken heeft? 

Met vriendelijke groeten, Fred